Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met LibreOffice  (gelezen 609 keer)

probleem met LibreOffice
« Gepost op: 2013/04/20, 09:22:35 »
Om niet aantoonbare reden kreeg ik ineens instabiliteit als ik LibreOffice writer of calc opstartte.
Op een ander forum gelezen dat er een niet gesloten sessie in de weg zit en dat men het bestand  /.openofficeorg2/.lock  moet verwijderen om probleem op te lossen. Echter dit bestand kan ik nergens vinden.
Via Synaptic alle pakketten LibreOffice verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Probleem blijft!
Ik blijf deze melding krijgen (bijlage) wat ik ook doe en het gehele systeem is dan inconsistent, traag etc etc

Weet iemand hiervoor een oplossing???
Dank bij voorbaat
Ubunturolf

Offline petervs

  • Lid
Re: probleem met LibreOffice
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/20, 10:25:19 »
Sluit Libreoffice af, ga in je persoonlijke map naar de verborgen map .config/libreoffice/3/user en wijzig de map user in user-reserve.
Start Libreoffice weer op. Als het goed is zal er een nieuw profiel worden aangemaakt.
(indien niet, kun je de map user-reserve altijd weer terug hernoemen naar user)
Ubuntu MATE 16.04

Re: probleem met LibreOffice
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/20, 18:02:47 »
Bedankt petervs,
Beide adviezen gevolgt maar het helpt helaas niet.
Bij opstart maakt LibrOffice idd een nieuwe user aan maar blijkbaar blijft een tweede gebruiker het systeem dwars zitten en ik weet niet wie / wat dat kan zijn. Krijg altijd weer dezelfde melding zoals boven als biajlage meegestuurd.
Gebruik deze PC als enige gebruiker.
Heb al meerdere malen via Synaptic het gehele LO verwijdert en opnieuw geinstalleerd - maar het wil niet. ??????  >:( O0

Offline petervs

  • Lid
Re: probleem met LibreOffice
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/20, 18:53:04 »
Staat er misschien een .lock bestand in  .config/libreoffice/3 ?  Als dat zo is, deze verwijderen.
Ubuntu MATE 16.04

Re: probleem met LibreOffice
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/21, 10:38:18 »
Goede morgen petervs,

Het verwijderen van de .lock file bracht ook geen soelaas.
Maar gelukkig heb ik -na enig knutselen- de oplossing gevonden!!!!!!

- Met Synaptic heb ik ALLES wat met LibreOffice had te maken verwijdert, ook de taal modules, opstart modules etc etc
- PC volledig afgesloten en weer opgestart
- in software centrum (dus niet synaptic) LibreOffice writer gedownload en na enige test aansluitend ook het rekenblad gedwonload.
- en zie daar ALLES WERKT naar behoren

Naast deze twee progs heb ik voorlopig niets nodig uit de LO reeks, maar ben ervan overtuigd dat ik nu gemakkelijk ook de anderen kan laden.

Het enige wat rest is dat beide progs nu een wat afwijkend uiterlijk hebben (een beetje Wine-achtig, zie bijlage) maar ik neem aan dat ik dat handmatig nog kan aanpassen.

In elk geval heel hartelijk dank voor het meedenken en een fijne zondag
Ubunturolf   

Offline HarzG

  • Lid
Re: probleem met LibreOffice
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/21, 12:06:54 »
Zoek in Synaptic naar libreoffice-style. Daar zie je dan crystal, galaxy, oxygen en tango. Daarmee kan je in LibreOffice je weergave aanpassen aan je voorkeur.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline vanadium

  • Lid
Re: probleem met LibreOffice
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/21, 14:08:08 »
Installeer libreoffice-gnome om het uiterlijk van LO terug te herstellen.

Re: probleem met LibreOffice
« Reactie #7 Gepost op: 2013/04/21, 16:43:29 »
U allen bedankt voor de reacties en tips.
Heb nu alles weer zoals het vroeger was en ben helemaal happy met de applicaties.
Toch wel fijn als je de progs die je zowat dagelijks gebruikt naar je eigen smaak en zin hebt ingericht.

Fijne avond een ieder
Rolf