Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird - "Kon e-mailspoolbestand niet lokaliseren"  (gelezen 1822 keer)

Thunderbird - "Kon e-mailspoolbestand niet lokaliseren"
« Gepost op: 2013/04/17, 17:07:07 »
Beste mensen,

Ik overweeg over te stappen van Evolution naar Thunderbird, omdat in Ubuntu 12.10 Evolution niet meer overweg kan met het aanwezige adressenbestand - dat wel aanwezig is in het nieuwe adressenboek.
Ik heb Thunderbird daarom maar eens opgestart en een van mijn e-mailadressen ingegeven om te kijken hoe het werkt.
Een ding is zeker: Thunderbird werkt wel samen met het adresboek (voor mij een must).
Maar nu krijg ik, als ik probeer mail op te halen in Thunderbird, de volgende mededeling: "Kon e-mailspoolbestand niet lokaliseren."
Ik ken deze mededeling niet.
Wie wel, en kan mij helpen Thunderbird vlot te trekken?
Bij voorbaat dank!
Nooit te oud om te leren...
Hoofdcomputer: iMac 21,5' (Intel i5 Quad 2,7 GHz, 4GB, 1TB) - Mac OSX Mavericks
Hobbycomputer: Fujitsu Scaleo P (Intel Q6600 Quad 2,4 GHz, 2 GB, 750 GB) - Linux Mint15 NL 64b, Samsung 2243NW monitor
Netboekje: Samsung NP-N110 (Intel Atom N270 1,6 GHz, 2 GB, 160GB) - Linux Mint15 NL 32b

Offline vanadium

• Lid
Re: Thunderbird - "Kon e-mailspoolbestand niet lokaliseren"
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/17, 18:38:58 »
Wellicht zijn je email-server instellingen niet correct. Thunderbird probeert die te raden, maar dat is niet altijd correct. Controleer je serverinstellingen onder "Edit - Account settings".