Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sims 3 foutmelding: disk kan niet geverifieerd worden.  (gelezen 2896 keer)

Offline Ymke

  • Lid
Sims 3 foutmelding: disk kan niet geverifieerd worden.
« Gepost op: 2013/04/02, 21:44:37 »
Zojuist is het mij ein-de-lijk gelukt op Sims 3 te installeren op Ubuntu (eerst dacht ik dat het niet op Ubuntu kon en vervolgens wist ik niet hoe).
Maar mijn trots is ook weer gelijk met de grond gelijk gemaakt, want aan het eind van het laden van het spel krijg ik de volgende foutmelding:
"We kunnen niet verifieren of je disk een legale versie van De Sims 3 is. Neem contact op met de customer service."

Dit lijkt mij heel raar, omdat ik de installatie heb gedaan met een originele en legale disk. Heb de game al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, disk schoongemaakt, computer aantal keer herstart...het mag allemaal niet baten!
Nu lees ik via Google een aantal opties hoe je deze foutmelding weg kan krijgen (schijnt vaker voor te komen) echter geen één stappenplan die voor Ubuntu is.

Kan iemand mij helpen? Ik zou je eeuwig dankbaar zijn!  ^-^

Re: Sims 3 foutmelding: disk kan niet geverifieerd worden.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/02, 22:05:13 »
Dat is de kopieerbeveiliging, die niet werkt onder Wine. Je zult een no-cd-patch moeten gebruiken om het spel te kunnen spelen.

Offline Ymke

  • Lid
Re: Sims 3 foutmelding: disk kan niet geverifieerd worden.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/02, 22:10:57 »
Ah! En waar haal ik zoiets/hoe werkt dat?

( Ik heb echt geen verstand van Ubuntu en computers in het algemeen ;) )