Ik heb mijn kaspersky rescue schijfje er in gehad, ook een live omgeving.
Hierin lijkt het alsof mijn "D:" partitie volledig leeggehaald is, en daar ubuntu is op komen te staan. Heel bijzonder en naar, aangezien hier al mijn muziek, flims, enz. op stonden.
Wat door Kaspersky wordt aangeduid als D:-partitie, is maar 1 GB groot. Dus dat zal echt de usb-stick wel zijn, niet je Windows D:-partitie.
'Door systeem gereserveerd' is een partitie van ongeveer 100 MB, die wordt aangemaakt bij de installatie van Windows 7.
Op je eerste schermafdruk staat een harde schijf van 176 GB, op een van de volgende afdrukken is C: ongeveer 113 GB groot. Dan zou D: dus een partitie van ongeveer 60 GB op de eerste harde schijf moeten zijn (geweest)?
Kan het zijn dat die Kaspersky Rescue Disk een wat 'merkwaardige' benaming hanteert, en de 'oude' D:-partitie sda1 noemt?
Op de live-cd van Ubuntu kun je een terminalvenster openen via de Dash (het bovenste pictogram links). Geef daar als zoekterm terminal en typ in het openende terminalvenster het commando:
fdisk -l
(het laatste teken is een kleine letter L)
Je krijgt dan een overzicht van alle schijven/partities van je laptop.
Kun je de uitkomst kopiëren en hier in een bericht plakken? Misschien wordt het dan wat duidelijker hoe de situatie betreffende schijven/partities precies zit.
Eigenlijk dacht ik na het lezen van je eerste bericht dat je tóch op de een of andere manier Ubuntu over Windows 7 heen had geïnstalleerd i.p.v. van enkel uitgeprobeerd, maar Windows staat er nog, schreef je........