Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Met ingang van 13.04 krijgen tussenversies nog maar 9 maanden updates. Wat doen jullie?

Ik wil sowieso altijd het nieuwste, dus ik ga straks gewoon meteen overstappen naar 13.04, zoals altijd
11 (17.7%)
Ik blijf voortaan bij LTS-versies, want die krijgen 5 jaar updates en zijn tegenwoordig half-rollend geworden
35 (56.5%)
Zelf stap ik meteen over, maar bij installaties die ik voor anderen doe, kies ik nu voor LTS
7 (11.3%)
Ik weet het nog niet
0 (0%)
Ik doe wat anders, namelijk:
9 (14.5%)

Totaal aantal stemmen: 60

Poll gesloten: 2013/04/25, 12:53:19

Auteur Topic: Peiling: tussenversies afgewaardeerd naar 9 maanden updates: wat doen jullie?  (gelezen 11392 keer)

Offline Tom

• Lid
Ben nu wel gespand wat en hoe het met Lubuntu word ,ook drie jaar LTS wie Xubuntu ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

@Joris: Additionele drivers zijn al in 12.10 verplaatst, namelijk naar Softwarebronnen (te bereiken via Softwarecentrum --> Bewerken --> Softwarebronnen).

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ben nu wel gespand wat en hoe het met Lubuntu word ,ook drie jaar LTS wie Xubuntu ?.
Ik heb toevallig vandaag op IRC gesproken met enkele Lubuntu-ontwikkelaars, en Lubuntu 14.04 zal waarschijnlijk ook een LTS worden.   :)

12.04 niet, maar die is feitelijk toch bijna een LTS, want alleen de specifieke LXDE-pakketten krijgen geen vijf jaar ondersteuning. De rest wel, want dat zijn gewoon de Ubuntupakketten. Je loopt nauwelijks risico, want aanvallen zullen niet gericht zijn op LXDE-pakketten.....
« Laatst bewerkt op: 2013/04/09, 00:07:26 door Pjotr »

Offline Tom

• Lid
Merci Pjotr ,dat zou mooi zijn ,kan ik op de één Xubuntu en op de andere PC Lubuntu gebruiken ,want die lichte versie´s bevallen mij uitmuntend. !
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
[OffTopic]
Merci Pjotr ,dat zou mooi zijn ,kan ik op de één Xubuntu en op de andere PC Lubuntu gebruiken ,want die lichte versie´s bevallen mij uitmuntend. !
Overloper !
Lubuntu is wel stabiel en snel, maar mist m.i. toch de mogelijkheid om simpel te configureren.
Geef mij maar XFCE ........
[/OffTopic]
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Tom

• Lid
Nee nee niks overloper Xubuntu (favoriet) blijf ik gebruiken ,maar waarom op twee pc´s het zelfde zetten. ^-^

.
« Reactie #56 Gepost op: 2013/04/09, 13:32:55 »
.
« Laatst bewerkt op: 2015/04/23, 12:20:52 door Max Null »

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
Als ik het zo lees is het bij de LTS houden wel zo verstandig.

Maar de ontwikkelingen met de verschillende software pakketten gaat zo hard. Ik wilde naar 13.04 vanwege de vernieuwingen in Libre Office. Ik ging naar 12.10 vanwege de update in KDEnLive omdat de voorgaande versie echt niet meer draaide. Nou ga ik iha pas upgraden als het echt moet. Een nieuwe installatie opzetten gaat in Ubuntu wel als een speer (wie zich aan een ander spiegelt spiegelt zich zacht. Het scheelt ook erg wie je uitkiest als "die ander" in dit geval  8-)  ).

Dan moet ik dat dan telkens maar heel voorzichtig via een ppa doen. Ik hou er niet van. Drie jaar lang ppa's, gegarandeerd zit er dan een keer een rotte appel tussen.

De keuze lijkt net zo lang als dat-ie breed is vanuit mijn perspectief.

Groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

In ieder geval staat de PPA van Kdenlive erg goed bekend, die pakketten worden goed getest in een testing PPA voordat ze naar de hoofdPPA worden gepushed due wat dat betreft geen probleem. Zelfde geldt voor die van LibreOffice.

Bij mij is het ook anders, op 2 bakken xubuntu 12.04 en 1 *buntu 12.04 met openbox. Deze computers zijn voor dagelijks gebruik, voor de rest is er altijd wel een machine beschikbaar om een nieuwere versie te testen. Is er iets mis met een tussenversie dan is er in ieder geval geen centje pijn :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
In ieder geval staat de PPA van Kdenlive erg goed bekend, die pakketten worden goed getest in een testing PPA voordat ze naar de hoofdPPA worden gepushed due wat dat betreft geen probleem. Zelfde geldt voor die van LibreOffice.

OK, dat klinkt erg vertrouwd! Dank je wel.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021