Tja, het is een beetje lastig beoordelen wat je precies moet doen, elk UEFI-scherm ziet er weer anders uit. BIOS noemde ik alleen voor het gemak, BIOS is vervangen door UEFI in moderne systemen (sowieso alle systemen die met Windows 8 komen).
Maar goed, zelf heb ik ook een dual boot met Windows 8. Boot-repair heb ik helemaal niet nodig gehad. Wat ik heb gedaan is Windows 8 de controle laten houden over het 'bootproces' en middels EasyBCD (een gratis programma voor Windows) Ubuntu toevoegen. Het volgende filmpje vond ik zelf zeer behulpzaam:
http://www.youtube.com/watch?v=bQzmI_30nJM Dat gaat dan wel over Kubuntu maar de installatieprocedure voor Ubuntu is precies hetzelfde, alleen zien sommige menutjes er dan iets anders uit. Heb je na het kijken van het filmpje vragen over deze procedure dan beantwoord ik die graag

Eerste stap is wel om uit te vinden hoe je vanaf een DVD/CD/USB-stick kunt starten. Bij mijn UEFI van het MSI-moederbord kan dat door F11 in te drukken bij het opstarten van de PC, dan kan ik het DVD-station selecteren en start de Ubuntu-DVD. Helaas zijn dat soort functies erg verschillend per model PC/laptop dus bij jou werkt dat waarschijnlijk net anders.