Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan Flash Player niet installeren. En Synaptic ook niet.  (gelezen 597 keer)

Offline Willy

  • Lid
kan Flash Player niet installeren. En Synaptic ook niet.
« Gepost op: 2013/03/02, 16:17:15 »
Vandaag Ubuntu geïnstalleerd, naast Windows ( en hoera: Ubuntu herkent wél mijn 26 inch tv als scherm). Meteen even op You Tube gekeken. Krijg ik als ik een filmpje wil openen steeds de melding: Download de nieuwste flash player. 
Dat doe ik en  kies dan  voor de Ubuntu versie, downloadt die en pak hem uit. Terug naar You Tube: helaas zelfde foutmelding. Ik dacht dan download ik Synaptic, misschien gaat het dan makkelijker. OOK dan geen succes. Weet iemand raad?

Re: kan Flash Player niet installeren. En Synaptic ook niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/02, 16:25:03 »
Staat Flash niet gewoon in het softwarecentrum?

Offline Roc.am

  • Lid
Re: kan Flash Player niet installeren. En Synaptic ook niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/02, 16:26:33 »
Heb je de niet vrije extra's geïnstalleerd ?

http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen#Multimedia-ondersteuning

Hier zit ondersteuning voor (bijna) alle multimedia in, ook flash.

- Roc

Offline Willy

  • Lid
Re: kan Flash Player niet installeren. En Synaptic ook niet.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/02, 16:54:35 »
ik probeer als oplossing  Multimedia -ondersteuning te downloaden (optie"ubuntu restricted extra's") en dan krijg ik de download niet binnen: ik krijg een halve seconde de melding "bezig met installeren"en dan stopt het downloaden. Het staat niet in mijn map downloads. 

Re: kan Flash Player niet installeren. En Synaptic ook niet.
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/02, 17:04:23 »
ik probeer als oplossing  Multimedia -ondersteuning te downloaden (optie"ubuntu restricted extra's") en dan krijg ik de download niet binnen: ik krijg een halve seconde de melding "bezig met installeren"en dan stopt het downloaden. Het staat niet in mijn map downloads. 
Dat hoort ook niet in je map Downloads.
sudo apt-get install -f
Wat doet dit?

Offline Willy

  • Lid
Re: kan Flash Player niet installeren. En Synaptic ook niet.
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/03, 10:55:36 »
vandag lukte het me, anders dan gisteren, om de vrije extraś te installeren. Bedankt voor de tip, het werkt nu!