Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Kubuntu/KDE en Firefoxintegratie  (gelezen 331 keer)

[opgelost] Kubuntu/KDE en Firefoxintegratie
« Gepost op: 2013/02/16, 16:00:15 »
Ik werk met Kubuntu 12.10 en Firefox is mijn standaardbrowser. Helaas is Firefox in Kubuntu niet zo mooi geïntegreerd in het systeem als in Ubuntu. Een voorbeeldje is de popup voor Downloads. In Ubuntu kun je rechtsklikken op het bestand en 'open containing folder' kiezen. In Kubuntu werkt dat niet, ook niet wanneer ik voor Dolphin kies als voorkeursapplicatie om bestanden mee te openen. Er blijft maar gevraagd worden om een applicatie hiervoor te kiezen.  Er bestaat een thema voor Firefox waarmee het qua uiterlijk wat beter in de KDE-stijl past maar dat thema lost ook het bovengenoemde probleem met de programma-associaties niet op. Weet iemand een oplossing hiervoor?

« Laatst bewerkt op: 2013/02/16, 17:08:09 door erik1984 »

Offline siegi

  • Lid
Re: Kubuntu/KDE en Firefoxintegratie
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/16, 16:11:19 »
Hmmm, ik heb dit een tijdje geleden opgelost.
Probeer het volgende eens.
firefox --> preferences --> application --> file --> use other --> en navigeer naar /usr/bin/kde-open.
Dit zorgt ervoor dat direct het juiste programma geselecteerd word voor het openen van de file.
Indien je de volgende keer open containing folder doet kan je volgens mij ook kiezen voor kde-open en vervolgens keuze onthouden aanvinken.

Hier werkt het op dit moment zonder problemen, het is dus oplosbaar we moeten alleen even uitzoeken wat ik pressies gedaan had.

Re: Kubuntu/KDE en Firefoxintegratie
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/16, 17:07:52 »
Bedankt! kde-open was de sleutel. Ik heb kde-open geselecteerd bij de dialoog die ik kreeg in het Downloads-venster en een vinkje gezet bij onthouden. Nu openen mappen keurig in Dolphin en plaatjes in Gwenview.