Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beryl?  (gelezen 4997 keer)

Offline Nico

• Lid
Beryl?
« Gepost op: 2007/03/03, 13:55:50 »
Ik had het programmaatje Sorgen gebruikt om mijn sources.list aan te passen, in de hoop dat daar iets bruikbaars bijzat om je thema te veranderen. Blijkbaar is Beryl zo'n programma. Ik heb dat gevonden in Synaptic, en geïnstalleerd. Ik heb ook maar ineens ge-upgrade naar Firefox 2.0 ipv 1.5.

Nu is, na het opnieuw opstarten, mijn Ubuntu thema enorm lelijk. Het heeft iets weg van Windows 98. Mijn bovenste paneel staat nog normaal, maar het onderste is ouderwets. Ook Firefox heeft nu een lelijk thema.

Lettertypes veranderen spontaan, en de helft van mijn systeem staat in het Engels, terwijl vroeger alles mooi in het Nederlands was.

Dan nog iets: ik heb nog 543 updates staan, maar Ubuntu kan ze niet installeren. Ik heb dan maar een dist-upgrade uitgevoerd, in de hoop dat dat iets ging helpen. Daar is de pc meer dan een half uur mee bezig geweest, maar het haalde niets uit.

Zou iemand mij kunnen zeggen wat het probleem is, en me er dan ook mee helpen a.u.b.?

Bedankt!
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Offline siegi

• Lid
Beryl?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/03, 15:13:38 »
welk gtk theme heb je erop staan lijkt me dat je de gtk-engine voor dat thema mist.

Offline Nico

• Lid
Beryl?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/03, 17:04:03 »
Dat is een thema van Ubuntu zelf, Silicon.
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Beryl?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/03, 18:57:05 »
Rechterklik op het beryl teken (het rode diamantje) => Emerald Thema Instellingen
en kies daar wel een leuk thema uit

Citaat
Ik had het programmaatje Sorgen gebruikt om mijn sources.list aan te passen, in de hoop dat daar iets bruikbaars bijzat om je thema te veranderen. Blijkbaar is Beryl zo'n programma. Ik heb dat gevonden in Synaptic, en geïnstalleerd. Ik heb ook maar ineens ge-upgrade naar Firefox 2.0 ipv 1.5.
Als je Beryl installeert, veranderd inderdaad je thema dat komt omdat beryl een andere window manager gebruikt. nl. Emarald.

Ik hoop niet dat je Beryl alleen maar voor  het thema hebt geinstalleerd, je kunt er zoooo veel leuke dingen mee doen. Zoek op google.video.nl of youtube.nl maar eens naar beryl. Je zult versteld staan :)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline siegi

• Lid
Beryl?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/03, 19:03:10 »
sudo apt-get install gtk2-engines* gtk-engines*
Mij ziet het er gewoon uit of je mist het engine voor dat thema maar ik weet niet juist welk het is.  (dan maar alles installeren :p

schoappied

• Gast
Beryl?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/03, 19:37:50 »
Citaat van: Ronnie
Rechterklik op het beryl teken (het rode diamantje) => Emerald Thema Instellingen

Citaat
Als je Beryl installeert, veranderd inderdaad je thema dat komt omdat beryl een andere window manager gebruikt. nl. Emarald.

Ik hoop niet dat je Beryl alleen maar voor  het thema hebt geinstalleerd, je kunt er zoooo veel leuke dingen mee doen. Zoek op google.video.nl of youtube.nl maar eens naar beryl. Je zult versteld staan :)
Zie er hip uit idd. Is Beryl alleen voor de show en de onrust =) of kan je er ook echt wat mee?

Offline siegi

• Lid
Beryl?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/03, 19:47:31 »
Citaat van: Dork
Zie er hip uit idd. Is Beryl alleen voor de show en de onrust =) of kan je er ook echt wat mee?
Ik gebruik het de laatste tijd constant.  scale vind ik handig, window preview is ook wel handig, input enabled zoom is ook handig.  En het virtual desktop systeem met een transparante cube is ook handig als je met veel dingen te gelijk bezig bent.
De noteer plugin is ook wel tof als je iets moet aanduiden voor iemand.  

Het is niet alleen show dus.

schoappied

• Gast
Beryl?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/03, 20:22:35 »
Citaat van: Siegi
scale vind ik handig, window preview is ook wel handig, input enabled zoom is ook handig.  En het virtual desktop systeem met een transparante cube is ook handig als je met veel dingen te gelijk bezig bent.
De noteer plugin is ook wel tof
scale?
window preview?
input enabled?
virtual desktop?
noteer plugin?

Kun je kort zeggen wat het is/ wat je er mee kan =) ?

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline siegi

• Lid
Beryl?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/03, 21:34:55 »
http://beryl-project.org/features.php
Maar laten we de vraag van de topic starter niet vergeten,  en verder gaan ontoppic.

Offline Nico

• Lid
Beryl?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/03, 21:36:28 »
Bedankt allemaal voor de reacties, ik ben nu bezig met de GTK-engines te installeren. Als ik het goed begrijp, zijn dat dan die engines zoals Murrine en Vrunner? Of zit ik verkeerd met mijn gedachten?

Offline Nico

• Lid
Beryl?
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/03, 21:51:42 »
De GTK-engines zijn geïnstalleerd, maar ik weet niet hoe ik nu verder moet.

Ik zie geen rood diamantje. Wel "Beryl Settings Manager", en apart een groen diamantje met Emerald Theme Manager. Als ik daarop klik en een thema van Gnome-look toevoeg, krijg ik dit:

Nu is het probleem van de "ouderwetse" thema's wel opgelost, maar ik zou dat Vista thema ook wel willen. Ook staat mijn taal nog steeds gedeeltelijk in het Engels. Bij Language support heb ik al gezocht, maar het helpt niets om dat op Nederlands te zetten.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Beryl?
« Reactie #12 Gepost op: 2007/03/03, 22:09:03 »
Citaat van: Snobke
De GTK-engines zijn geïnstalleerd, maar ik weet niet hoe ik nu verder moet.

Ik zie geen rood diamantje. Wel "Beryl Settings Manager", en apart een groen diamantje met Emerald Theme Manager. Als ik daarop klik en een thema van Gnome-look toevoeg, krijg ik dit:

[url]http://img258.imageshack.us/img258/5753/screenshotsp7.th.png[/url]

Nu is het probleem van de "ouderwetse" thema's wel opgelost, maar ik zou dat Vista thema ook wel willen. Ook staat mijn taal nog steeds gedeeltelijk in het Engels. Bij Language support heb ik al gezocht, maar het helpt niets om dat op Nederlands te zetten.
Met het knopje "Fetch Temes" kun je nieuwe thema's ophalen.

Documentatie Terminal

Offline Nico

• Lid
Beryl?
« Reactie #13 Gepost op: 2007/03/03, 22:12:48 »
Heb ik op geklikt, meerdere keren zelfs. Alsof Ubuntu het doet omdat ik het ben, helpte dat niets :D

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Beryl?
« Reactie #14 Gepost op: 2007/03/03, 22:24:30 »
Hoe heb je beryl eigenlijk geinstalleerd, het lijkt erop dat je nog de oudere versie van emerald hebt

Documentatie Terminal

Offline Nico

• Lid
Beryl?
« Reactie #15 Gepost op: 2007/03/03, 22:26:54 »
Ik heb eerst Sorgen gebruikt (Ik dacht dat het Kiwinote was die het had geprogrammeerd), staat hier in etalage. Dan heb ik gezocht naar Beryl en dat gewoon gemarkeerd voor installatie.

Offline Nico

• Lid
Beryl?
« Reactie #16 Gepost op: 2007/03/03, 22:58:41 »
Dit staat op de website van Beryl:

Beryl is not supported on Ubuntu Dapper. Please consider upgrading to a newer version of Ubuntu instead.

Is dat dan het probleem, en moet ik dus wachten op Feisty?

Offline Soul-Sing

• Lid
Beryl?
« Reactie #17 Gepost op: 2007/03/03, 23:00:28 »
Dit staat op de website van Beryl:

Beryl is not supported on Ubuntu Dapper. Please consider upgrading to a newer version of Ubuntu instead.

Is dat dan het probleem, en moet ik dus wachten op Feisty?
edgy kan ook hoor.;)

Offline Nico

• Lid
Beryl?
« Reactie #18 Gepost op: 2007/03/03, 23:03:42 »
Wij in België zitten niet met ongelimiteerde downloads, dus ik krijg 15GB trafiek per maand ter beschikking :P

Daarom vind ik Edgy op dit moment redelijk dom om nog te downloaden, omdat van Feisty zoooveel goeie dingen worden gezegd :)

Maar het is dus gewoon omdat Dapper het niet ondersteunt?

Beryl?
« Reactie #19 Gepost op: 2007/03/03, 23:09:30 »
ale ik zit hier in nederland en ik wil je graits een cd van feisty of edgy sturen en dan stuur ik de rekening naar jullie land want een data limiet ik zou er hier in nederland voor gaan staken.
homemade HTPC

Offline Soul-Sing

• Lid
Beryl?
« Reactie #20 Gepost op: 2007/03/03, 23:11:04 »
Citaat van: raydekok
ale ik zit hier in nederland en ik wil je graits een cd van feisty of edgy sturen en dan stuur ik de rekening naar jullie land want een data limiet ik zou er hier in nederland voor gaan staken.
datalimiet? dat is idd haast niet meer.;)

Offline Soul-Sing

• Lid
Beryl?
« Reactie #21 Gepost op: 2007/03/03, 23:12:51 »
Wij in België zitten niet met ongelimiteerde downloads, dus ik krijg 15GB trafiek per maand ter beschikking :P

Daarom vind ik Edgy op dit moment redelijk dom om nog te downloaden, omdat van Feisty zoooveel goeie dingen worden gezegd :)

feisty is nog niet klaar. edgy wel. good luck met feisty.

Offline siegi

• Lid
Beryl?
« Reactie #22 Gepost op: 2007/03/03, 23:14:25 »
Er zijn toch nog altijd repo's voor dapper te vinden.  Dus je kan het nog altijd onder dapper installeren.  
http://wiki.beryl-project.org/wiki/Install_Beryl_on_Ubuntu_Dapper_with_XGL

Offline Nico

• Lid
Beryl?
« Reactie #23 Gepost op: 2007/03/03, 23:18:26 »
In dat geval geef ik het nog een kans (Feisty gaat er wel sowieso komen, dus het is voorlopig)

Die cd hoeft niet per sé hoor ;)

Btw: Momenteel zijn de twee grootste internetproviders in België begonnen met tegen elkaar te concurreren, heb ik gehoord. Heel België hoopt dat dat uitdraait op een prijzenoorlog :) 15GB lijkt veel, maar je zou ervan schrikken hoe snel dat opraakt...

Beryl?
« Reactie #24 Gepost op: 2007/03/03, 23:18:40 »
dan zou ik dat doen ik kon al niet geloven dat het er niet voor dapper zou zijn dapper kan bijna alles.
homemade HTPC