Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: IP adres  (gelezen 581 keer)

Offline petineke

• Lid
  • Steunpunt: Nee
IP adres
« Gepost op: 2013/01/29, 15:07:35 »
Om bestanden vanuit mijn desktop naar mijn STB te zenden wil ik gebruik gaan maken van Filezilla. Om met dat programma te starten moet eerst met de  "netwerkconfiguratiewizard" het netwerk gebruiksklaar gemaakt worden.
In deze wizerd word meerdere keren om een IP-adres gevraagd.
Wanneer ik de gegevens van mijn provider Orange.fr nazie, dan zijn er een:

1. LAN IP adres
2. Start IP adres
3. Eind IP adres
4. Wan IP adres
5. BAS IP adres
6. Primary DNS IP adres
7. Secundary IP adres
8. WIFI MAC adres

Kan iemand mij duidelijk maken welk van deze IP adressen ik moet invoeren om mijn WLAN verbinding desktop . STB te kunnen activeren in Filezilla. Hier wordt gevraagd naar het Interne IP-adres van de server en het externe IP-adres in de plaats.
Kunnen jullie ook aangeven waar ik kan vinden hoeveel "beschikbare poorten van de router" er zijn

Bij voorbaat wederom mijn dank.
Peter
Ubuntu 18.10 upgrade van Ubuntu 18.04 64-bit
ASUS, harde schijf ATA WD10EAXL-009BAD, 976.0Gb
Intel® Sandybridge Desktop x86/MMX/SSE2
Intel® Core™ i5-2310 CPU @ 2.90GHz × 4

Offline joop905

• Lid
Re: IP adres
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/29, 15:25:20 »

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/30, 15:48:06 »
Ifconfig in de terminal dan heb je je interne ip adres, op je thuisnetwerk.
Via bepaalde website's of in je router vind je je externe ip adres, dus waar men jou vind op het internet.

Zoek wel uit of je je pc extra moet beveiligen met filezilla, ftp is onveilig, daar moet encryptie/ssh op, anders kan het gelezen worden.

Offline Buzzin

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/30, 16:53:42 »
Als je alleen FTP gebruikt voor het versturen van bestanden naar je SetTopBox is er kwa beveiliging weinig aan de hand.

Met ifconfig kun je je locale ipadres zien (127.0.0.1 voor lo even negeren)
Meestal zal zo'n STB z'n ipadres verkrijgen met DHCP.....dus je zult op het apparaat zelf moeten kijken wat z'n adres is. (via menu kan dit meestal)

Deze ipadressen gaan niet over internet, dus dingen als een DNS server en externe adressen zijn niet nodig.
Volgens mij heeft je provider er dus verder niets mee te maken (blijft intern)....maar misschien is de STB van je provider? (ik weet niet hoe Orange in frankrijk werkt)
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer