Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] ubuntu installeert wel maar draait niet  (gelezen 197 keer)

Offline Frank te Wierik Hölscher

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[OPGELOST] ubuntu installeert wel maar draait niet
« Gepost op: 2013/01/21, 22:52:15 »
Mijn vrouw heeft een asus Eee PC Flare. Er zit een intel Atom processor in en er draait windows 7 op. Zij wil naar Ubuntu overstappen.
Omdat er geen cd-drive in zit heb ik een usb stick opstartbaar gemaakt  om Ubuntu te installeren. In eerste instantie heb ik Ubuntu 12.10 voor 386-processoren gebruikt. De installatie werd helemaal door lopen, maar Ubuntu startte daarna niet op. Ik kreeg een zwart scherm en meer niet.
Daarna heb ik amd64-versie van Ubuntu 12.04  op de stick gezet. Er wordt van de usb-stick opgestart. Als ik "uitproberen" kies gebeurt er hetzelfde: en zwart scherm.
wie heeft een idee wat er aan de hand is?
Ik heb dringend hulp nodig, want windows is bij de eerste installatie van de machine gewist.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/22, 12:19:17 door Frank te Wierik Hölscher »

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: ubuntu installeert wel maar draait niet
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/22, 00:15:38 »
Zover ik het op internet lees zit deze Intel chip, gma3600, er in.
Bij installatie kies je met  F6 de nomodeset, geeft even een vreemd beeld ( niet de juiste resolutie) daarna kan je de driver installeren. In de link http://askubuntu.com/questions/162075/my-computer-boots-to-a-black-screen-what-options-do-i-have-to-fix-it meer informatie met plaatjes erbij.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Frank te Wierik Hölscher

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: ubuntu installeert wel maar draait niet
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/22, 12:18:37 »
Opgestart met de shift toets ingedrukt, als root opgestart. het bleek dat /boot helemaal leeg was. Ik heb de stick opnieuw aangemaakt, dit keer met 12.04 er op. Installatie verliep vlekkeloos.

Opgelost