Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wubi-7.04herd4-vi  (gelezen 8270 keer)

kwihi

• Gast
wubi-7.04herd4-vi
« Gepost op: 2007/03/02, 10:26:57 »
hoi, ik heb de ubuntu gedownload en geinstalleerd op mijn Pc-wxp/sp2/home met de wubi-7.04herd4-vi windows based ubuntu installer van cononical inc. Een en al is goed geschied hierna ingelogd met 'ubuntu' als gebruikersnaam en wachtwoord en uitgeprobeerd. Echter bij uitschakelen verschijnt er een zwart scherm met helemaal onderaan 'segmentation fault *deactivating swap * unmounting local file systems. mount2:no such file or directory. mount: /host:not found. [395.865125]ext3-fs error(device loop7):ext3_remount:abort forced by user*will now halt. segmentation fault. Muis en toetsenbord zijn door een of ander reden gedeactiveerd dus Pc uitschakelen door stekker uit contactdoos. Weet geen raad met ubuntu safemode of debugmode. Opensoft.nl dvd ubuntu 6.10 aanwezig. Niet gebruikt omdat de installatieonderdeel 'hardeschijf herindelen' voor mij een zeer moeilijke zaak is. Is dit een oplosbaar probleem? Alvast bedankt voor uw medewerking, jacob

Offline Soul-Sing

• Lid
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/02, 10:41:02 »
feisty is nog erg beta. komt pas eind april uit.
heb je een laptop? of pc?

kwihi

• Gast
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/02, 12:18:52 »
Hoi, ik heb een dell Pc2400. (niet vermeldt in eerste bericht)Ik kan niet inloggen er verschijnt een venster met iets van 'registering your session with wtmp and utmp'/etc/gdm/presession/default:running/urs/x11r6/bin/sessreg.De installatie is compleet want de mozilla firefox deed `t prima. Ik vermoed dat er bij inloggen iets is mislukt. Misschien kan de ontbrekende regels alsnog geschreven worden maar dan moet je wel weten wat, hoe en waar deze in te voeren. Wat zijn de stappen die genomen moeten worden voor verwijdering en opnieuw installeren? Bedankt voor uw reactie, jacob

Offline Soul-Sing

• Lid
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/02, 12:29:42 »
Citaat van: kwihi
Hoi, ik heb een dell Pc2400. (niet vermeldt in eerste bericht)Ik kan niet inloggen er verschijnt een venster met iets van 'registering your session with wtmp and utmp'/etc/gdm/presession/default:running/urs/x11r6/bin/sessreg.De installatie is compleet want de mozilla firefox deed `t prima. Ik vermoed dat er bij inloggen iets is mislukt. Misschien kan de ontbrekende regels alsnog geschreven worden maar dan moet je wel weten wat, hoe en waar deze in te voeren. Wat zijn de stappen die genomen moeten worden voor verwijdering en opnieuw installeren? Bedankt voor uw reactie, jacob
hoi,
mijn punt is, wanneer je pas begint met linux/ubuntu, neem dan een stabiele
versie. dus DAPPER of EDGY. brand de iso van de live cd op lage snelheid.
wanneer de live cd gewoon werkt op je systeem kun je deze over de FEISTY
install heen installeren, want de live cd heeft na het opstarten een install button. kies niet de OEM of alternate install wanneer de live cd goed werkt.

kwihi

• Gast
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/02, 13:05:02 »
Hoi,
Bedankt voor je bericht, ik doe een gok met de opensoft dvd ubuntu 6.10 die ik al in huis heb, die is ook voorzien van een 'install button'. Het downloaden en installeren van de ubuntu met de 'wubi-7.04' duurde precies 160 minuten. In de toekomst wil ik overstappen naar een desktop opensource linspire/ubuntu.
Ik houd wel contact. m vr gr, Jacob

kwihi

• Gast
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/02, 18:12:51 »
@Leoquant
Hoi,
Ik heb al een niet werkende ubuntu op de hardeschijf (kan verwijderd worden via software-wxp) tevens heb ik een live-dvd met ubuntu 6.10. De dvd installatie optie voor de hardeschijf is (1)alles wissen (geen optie) of (2)patitie creeren. Een optie overheen schrijven is niet aanwezig op de live-dvd. Waar kan ik terecht voor instructies hardeschijf partitie aanpassen tbv installatie ubuntu naast wxp.
Een hint/link is van harte welkom. Alvast bedankt.
jacob

Offline BailHope

• Lid
    • Techneut
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/02, 23:43:29 »
Bij de installatie gewoon kiezen om de schijfindeling handmatig te bepalen. Dan kan je alle partities zien, maar als je niet wil dat daar iets aan veranderd word kan je gwoon op volgende klikken.
Dan vraagt hij je waar hij moet blijven met /root, /home en swap, dan zet je de nieuwe root (weergegeven met '/') gewoon op die partitie waar nu de niet-werkende Ubuntu staat, en je klikt ook rechts 'herformatteren' aan. Dan wordt die partitie eerst leeggemaakt voor er opnieuw geïnstalleerd wordt.

Maar de meeste problemen zijn wel op te lossen zonder een reïnstall, dus misschien kan je ons wat meer over het probleem in kwestie vertellen en dan kunnen wij je wat helpen, als je wil!
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/02, 23:53:41 »
Citaat
Pc uitschakelen door stekker uit contactdoos
Doe dit nooit, je kan dingen ermee stuk maken.
houd de aan/uit knop 4 seconden of langer ingedrukt totdat de pc zichzelf uitschakelt.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

kwihi

• Gast
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/03, 23:40:50 »
Hoi,
@Gandyman,
Weer iets geleerd, bedankt.

Heren,
Ik heb vandaag een slaafschijf geïnstalleerd één en al goed verlopen en de ubuntu versie 6.10 zit erop doet `t prima en is zeer snel. Meer dan 300 auto-updates geinstalleerd. Flash player zit er al op.  Moet ik Java, quicktime, shockwave, adobe reader enz enz installeren? Kan geen audio/video afspelen. Wat is het adres van de firefox installatiemap ( chrome.css  aanpassen) Ik kan geen taakbeheer vinden, wat is er hier aan te doen? In WXP controleer ik de CPU temp met speedfan (almico.com), is dit ook mogelijk in ubuntu? Hoe installeer ik bv het programma avast internet security/words-8/thunderbird/winamp en lettertypes zoals ’Goodfish’.

Alvast bedankt voor uw medewerking.
jacob

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/03, 23:42:40 »
Goed zo! Je bent aardig op weg.

Overigens: voor adequate hulp: maak van elke vraag een apart onderwerp.

Groet, Pjotr.

Offline mcgyver

• Lid
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/04, 10:45:42 »
Beter nog: Zoek eerst op dit forum (zoekfunctie) voor je verder vraagt, de meeste dingen zijn al besproken. Vind je het niet of begrijp je het niet, vraag dan verder.

kwihi

• Gast
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/04, 22:24:30 »
Heren,
Ondanks dat ik de dell printer niet aan de praat krijg en het toetsenbord  nl/vs het mij niet lukt juist in te stellen vind ik de ubuntu een prima OS. Het programma draait stabiel op mijn Pc. De mogelijkheden zijn veel. “dit programma reageert niet

Offline mcgyver

• Lid
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #12 Gepost op: 2007/03/05, 20:24:12 »
khiwi, ik kan alles alles opnieuw hier schrijven, maar het staat al ergens. Even zoeken op dit forum. Kom je er niet uit, vraag dan verder. Zeker het multimediagedoe is makkelijk op te lossen en al 100 keer beschreven, evenals het toetsenbord probleem. Kies liever us international. .exe bestanden zullen niet werken nee, avast heb je niet echt nodig, hooguit om te voorkomen dat je anderen besmet.

kwihi

• Gast
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #13 Gepost op: 2007/03/05, 20:57:29 »
@mcgyver,
De dell systeem wordt niet echt ondersteund door ubuntu en ik snap ook waarom. Ik heb vandaag op een ander ubuntu forum iets over gelezen en het is mij duidelijk genoeg. Op dell.com forum eender dus leg ik me bij neer. Zoeken op het forum is te omslachtig ‘één trefwoord 1000 mogelijkheden’.  Vandaag ook een verhaal gelezen over Linux en extra beveiliging, niet nodig beweert de zegman.  Ik heb al een paar vlieguren in ubuntu 6.10 en het bevalt mij best dus is het gewoon doorgaan 'al doende leert men' en als er in de tussentijd iets niet vlot loopt maak ik wel opnieuw contact. Bedankt en tot ziens.
M vr gr,
Jacob

kwihi

• Gast
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #14 Gepost op: 2007/03/11, 22:04:21 »
Heren,
Mijn nu Ubuntu-Pc doet `t prima. De firewall staat nu aan. Na internet installatie instructies via sudo te hebben doorgevoerd voor fonts.config ziet de text er wat zachter uit alleen het bestand-tohoma die ook een onderdeel is van de download is nergens te vinden op de Pc dus kan ik de instelling voor 'lettertype'  niet voor 100% completeren. De Dell toetsenbord doet `t ook goed onder instelling 'us/en/intl'. T.b.v. de audio/video heb ik een pakket codecs en de mplayer geïnstalleerd tevens de mms-protocol in ff bijgewerkt. Na deze actie vervult de a/v-media jammer genoeg haar taak maar voor 50%. Nu nog een printer die door Ubuntu 6.10 wordt ondersteund.

Indien iemand goede ervaring heeft met een bepaald merk dan graag merk/type en model. Bij voorbaat dank en tot ziens.
jacob

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #15 Gepost op: 2007/03/11, 22:05:59 »
HP printers hebben alle een goede Linuxondersteuning, omdat HP een actief Linuxbeleid heeft.

http://h71028.www7.hp.com/enterprise/cache/309906-0-0-0-121.html

Offline mcgyver

• Lid
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #16 Gepost op: 2007/03/11, 22:14:58 »
Citaat
Zoeken op het forum is te omslachtig ‘één trefwoord 1000 mogelijkheden’.
Hier heb je wel gelijk in. Je moet weten waar je naar zoekt en dat weet je pas als je het al een keer hebt gedaan. Ik heb het niet geschreven om je af te kappen. Mss. kunnen we in dit soort gevallen helpen door het linkje te geven naar de oplossing.

kwihi

• Gast
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #17 Gepost op: 2007/03/12, 19:29:02 »
Hoi,
Bedankt voor jullie snelle reactie op mijn post.
RE:HP-printer
Voor een HP-C3180 all-in-one printer kan ik in de wijk bij drie winkels terecht. Dit model komt echter op mijn Pc niet voor in de lijst ondersteunde printers qua stuurprogramma (drivers). Ik neem aan dat de lijsten ondersteunde printers op mijn Pc up-to-date zijn? Ook op de lijst 'HPLIP' staat de printer in kwestie niet genoteerd.

Is het hiervoor vermeld juist hak ik af anders een ja-woord van iemand die reeds ervaring heeft met dit HP-model op zijn Ubuntu-Pc.

Het is prettig werken met de Ubuntu.
m vr gr,
jacob

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #18 Gepost op: 2007/03/12, 19:32:27 »

kwihi

• Gast
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #19 Gepost op: 2007/03/19, 23:13:25 »
Heren,
Het is mij duidelijk waarom ik niet welkom ben op dit forum desalniettemin hieronder beknopt mijn bevindingen.
De Ubuntu op mijn Pc inmiddels upgegrade naar versie 7.04 is een waardig vervanger voor de WXP. Alleen al het zuinig Pc stroomverbruik is reden genoeg om over te stappen op Ubuntu. Een ander sterk punt van Ubuntu is stabiliteit en nog geen ervaring met zg. “frozen screen“of programma “crash

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #20 Gepost op: 2007/03/19, 23:17:57 »
Heren,
Het is mij duidelijk waarom ik niet welkom ben op dit forum
Waarom denk je dat je niet welkom bent???

Offline mcgyver

• Lid
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #21 Gepost op: 2007/03/20, 08:31:55 »
Heren,
Het is mij duidelijk waarom ik niet welkom ben op dit forum desalniettemin hieronder beknopt mijn bevindingen. Jacob
Als dit geen vreemde grap is vind ik dit een rotopmerking. Een opmerking uitbraken zonder argument en - volgens mij - zonder zelfs iets dat op een aanwijzing lijkt, laat staan een bewijs.

Ach, laat maar. Niet de moeite waard.

Offline Soul-Sing

• Lid
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #22 Gepost op: 2007/03/20, 08:58:42 »
@kwihi
iedereen is van harte welkom op het forum. ik heb ook het idee dat je van kanten ondersteund wordt. gewoon rustig stap voor stap je vragen blijven stellen. zelfs rome is niet in een dag gebouwd. ;)

wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #23 Gepost op: 2007/03/20, 09:29:38 »
Hey hallow!

Ik heb ff goed nieuws voor je, behoorlijk wat .exe bestanden werken met wine, zoek er maar naar in synaptic!
Nadat wine geinstalleerd is kun je dus .exe bestanden uitvoeren met wine. :)

kwihi

• Gast
wubi-7.04herd4-vi
« Reactie #24 Gepost op: 2007/03/20, 13:24:49 »
Heren,
Ter uw informatie/verduidelijking m.b.t. post #20
U leest:
Post #4... Kies voor een stabiele versie…   Mee eens.
Post #19... Een herinnering, nadruk op kiezen voor…
Uw denkwijze is mij glas helder.

Mijn logisch conclusie; vragen (beginneling) anders dan over stabiele versies zijn niet welkom. Het hiervoor vermeld heb ik onbewust weggelaten in post #20. Mijn excuses.

Ik zal dit varkentje (7.04) verder eigenhandig moeten wassen. Leuke klus lijkt `t mij?
Bedankt voor uw medewerking, veel plezier en tot ziens.
m vr gr,
Jacob