Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Triple-boot  (gelezen 363 keer)

Triple-boot
« Gepost op: 2013/01/15, 16:16:10 »
Hoi,
Ik had een dual-boot met windows xp en Ubuntu 12.04.1. Nu heb ik ivm een cursus een evaluatie-kopie van windows server 2012 geinstalleerd,uiteraard was Ubuntu uit het boot-menutje verdwenen. Ik heb deze hersteld met:
sudo mount /dev/sda5 /mnt
sudo grub-install /dev/sda --root-directory=/mnt
sudo reboot
Nu is Ubuntu terug maar is Windows server verdwenen, hoe kan ik deze terugkrijgen

grtz
michavelli

Offline Pattattezak

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Triple-boot
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/15, 21:30:20 »
De Windows boot manager herstellen en deze toevoegen via een grubupdate? Dit maakt dat u kan kiezen tussen Ubuntu en Windows en als u Windows selecteert, dat u dan pas het Windows bootmenu krijgt? Zo heb ik het ooit opgelost voor mijn triple boot W7, XP en Ubuntu. Met W server 2012 heb ik niks ervaring ...

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/15, 23:06:46 »
Om de nieuwe Windows partitie op te nemen in het grubmenu:
sudo update-grub

« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/16, 09:45:15 »
Bedankt Pattatezak en testcees, het is gelukt. Ik kan nu kiezen voor Windows Recovery Environment en dan vervolgens voor een van de 2 windows-installaties

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/16, 20:55:34 »
het is gelukt. Ik kan nu kiezen voor Windows Recovery Environment en dan vervolgens voor een van de 2 windows-installaties
Yeah! windows rulez! Grub2 rulez :)