Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ondersteunde wireless Ubuntu/debian  (gelezen 304 keer)

Offline JV.com

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Ondersteunde wireless Ubuntu/debian
« Gepost op: 2013/01/09, 16:49:52 »
Goedemiddag,

Na een tijdje te hebben rondgeknutseld, ben ik helaas niet uit mijn probleem rond mijn wireless card gekomen. Lang verhaal kort: Debian geinstalleerd. Systeem ziet enkel wireless van de buurman terwijl mijn ubuntu/windows laptop er minstens een stuk of 5 zien. Nu wou Debian dus niet lukken. heb ik Ubuntu server ingestalleerd (12.04 LTS) en hierbij exact hetzelfde probleem. 

Details: zie http://forum.ubuntu-nl.org/andere-distributies/(debian)-kan-niet-connecten-met-netwerk/

Nu wil ik het wel graag aan de praat krijgen en begin stiekem te vermoeden dat me wireless card wat ziekjes is :) dus wil ik het wel even met een andere card proberen. alleen zoek ik een wireless card die voor ubuntu server 12.04 LTS, automatisch ondersteund wordt. plug and play zeg maar ;) En omdat ik zowel in debian & ubuntu exact hetzelfde probleem heb verwacht ik dat wanneer het op me ubuntu server werkt. het ook wel op debian zal draaien.

Dus mijn vraag aan jullie is:

Welke wireless PCI kaarten worden automatisch ondersteund voor ubuntu server 12.04 LTS, Welke ervaring hebben jullie met je wireless card?

Alvast bedankt!

JV.com

Online Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
  • Steunpunt: Ja
Re: Ondersteunde wireless Ubuntu/debian
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/09, 19:59:28 »
Hier had ik een soortgelijk verschijnsel, zowel met een oude laptop en gedeeltelijk ook met een desktop.
Er waren kaarten bij die onder Windows alleen WEP aan konden en in Linux ook WPA.
Er waren kaarten bij, die niet herkend werden in Linux, en de Windows driver nodig hadden.
Gelukkig werken de meesten out-of-the-box.
Wanneer je buurman geen WPA gebruikt en jij wel, dan kan je het zelfde hebben als ik gehad heb.

OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor, OpenData liefhebber.
Xubuntu gebruiker en voorstander (XFCE).
In Nederland bekend als een Dwarsligger.