Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: Fireftp doet raar...  (gelezen 470 keer)

Offline tomatito

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Opgelost: Fireftp doet raar...
« Gepost op: 2013/01/09, 07:29:06 »
Ik heb wat gerommeld met een CMS. Omdat het een rommeltje was geworden heb ik besloten om schone installatie te doen. Hiervoor heb ik Softaculous (=autoinstaller) gebruikt.

Als Ftp-cliĆ«nt gebruik Fireftp. Wat mij opvalt is dat na de installatie ik in Fireftp de inhoud van public_html bekijk deze onveranderd is. Alleen met functie remote path kan ik de inhoud bekijken/selecteren van public_html. Maar dan wel van 1 map: admin en catalog kan ik niet tegelijk selecteren/bekijken.  Toch nog wat uploads van extensies/pakketen gedaan en deze mislukte allemaal.

Weer een schone installatie gedaan en toen maar eens Filezilla gebruikt. Bij deze kan ik wel direct de totale inhoud  van public_html bekijken. Maar ook met Filezilla mislukken de uploads. Ingelogd op admin kan ik mijn gedane uploads (o.a. modules/templates) nergens terugvinden. Terwijl ik in Filezilla kan zien dat ik de bestanden zijn toegevoegd  ???

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? De toegevoegde extensies/pakketen werkte op de 1e installatie wel probleemloos.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/11, 06:53:11 door tomatito »
Dual boot: Elementary OS 0.3.2 Freya (64-bit) built on UBUNTU 14.04  |  Windows 10

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Offline tomatito

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Fireftp doet raar...
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/09, 07:50:41 »
Edit: rechtsklikken (Filezilla) en kiezen voor uploaden. Dan werkt het probleemloos.

Ik heb het de  hele tijd echter met slepen gedaan. Raar want er werden op deze manier wel bestanden overgezet  :o Echt heel apart.
Dual boot: Elementary OS 0.3.2 Freya (64-bit) built on UBUNTU 14.04  |  Windows 10

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)