Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Base en Draw van openoffice.org?  (gelezen 1145 keer)

EelcoBoe

• Gast
Base en Draw van openoffice.org?
« Gepost op: 2007/03/01, 11:07:55 »
Hallo,

Volgens synaptic zijn base en draw wel gëinstalleerd, maar ik kan ze nergens vinden. Ik wil graag een met database gaan werken, maar ja dan moet ik hem wel kunnen starten.
Wanneer ik op toepassingen --> kantoor klik, zie ik alleen " presentatie, writer en rekenblad. "
Dus de vraag is: Hoe start ik base, heb ik het überhaupt en kan ik het programma ook starten als het niet tussen mijn "toepassingen" staat?

Alvast bedankt,

Eelco

P.S. Draw kan ik ook nergens vinden...........

« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/01, 11:13:30 »
Hmmm erg vreemd.
Heb je Ubuntu, Kubuntu of Xubuntu?

EelcoBoe

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/01, 11:15:02 »
Ik heb Ubuntu, en het is inmiddels wel gelukt om draw (via de writer) te starten...Base nog steeds foetsie

Wanneer ik een db bestand probeer te openen die ik voorheen met Microsoft Acces had gemaakt geeft ie aan dat er geen geschikt programma kan worden gevonden o.i.d.
groet eelco

Guus

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/01, 13:31:50 »
Citaat van: EelcoBoe
Ik heb Ubuntu, en het is inmiddels wel gelukt om draw (via de writer) te starten...Base nog steeds foetsie

Wanneer ik een db bestand probeer te openen die ik voorheen met Microsoft Acces had gemaakt geeft ie aan dat er geen geschikt programma kan worden gevonden o.i.d.
groet eelco
ik heb het net even getest onder Windws. Je kan geen Access bestanden openen met Base

Offline anko

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/12, 07:33:50 »
Volgens de beschrijving bij het installatiepakket kun je wel extra packages installeren waarmee je andere (en o.a. MS Access) kunt benaderen.
Bovendien kom ik nog tegen het pakket 'MDB viewer' -> "View and export Microsoft Access databases".

Ik heb het pakket ook niet in mijn menu staan.
Na het openen van menu's bewerken zie ik dat de link wel is aangevinkt in het menu.
De opdracht erbij luidt "oofice -base %U". Deze vergeleken met bijv. de opdracht voor het rekenblad ("oofice -calc %U"). Dit komt qua opbouw overeen en werkt dus ik neem aan dat de link bij de database wel goed is. Ik zie hem alleen niet in mijn menu.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline anko

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/12, 08:47:59 »
Wonderen blijken nog steeds te bestaan.
Na mijn onderzoekje n.a.v. van deze draad (menu-editor geopend en kijken wat er bij het menu-item staat) is deze opeens wel in mijn menu aanwezig (en werkt)
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)