Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muziek bestanden Banchee centraal  (gelezen 495 keer)

Muziek bestanden Banchee centraal
« Gepost op: 2012/12/24, 03:48:35 »
Mijn muziek bestanden staan op een eigen partitie. Ik werk met Ubuntu, Mint en Zorin vanaf verschillende partities en Banchee is mijn muziek programma. Als ik vanuit een systeem met banchee muziek aanpas wordt dat niet overgenomen door de andere systemen. Kan ik dit aanpassen, zodat de gegevens overal het zelfde zijn?
Ben van '50, voel me 45 en soms 25, met alle gevolgen van dien.
Kennis + ervaring = onwetend

Offline vanadium

  • Lid
Re: Muziek bestanden Banchee centraal
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/24, 10:11:49 »
Voor het ogenblik gebruikt iedere instantie van Banshee zijn eigen database. Zorg ervoor dat ze allemaal dezelfde configuratie gebruiken. Dit kan door de respectievelijke configuratiefolders door te linken naar éénzelfde configuratiefolder. Voorwaarde is wel dat de banshee versies op je verschillende systemen dezelfde zijn, of ten minste, dat het formaat van de configuratiebestanden tussen de versies niet is veranderd.

Re: Muziek bestanden Banchee centraal
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/24, 22:44:28 »
Na controle zie ik dat de Banshee versies die ik gebruik verschillen en zal eerst proberen of ik ze gelijk kan krijgen. Helaas wordt ik steeds gestoord in dit werk dus mijn reactie komt wat later.  :o
Ben van '50, voel me 45 en soms 25, met alle gevolgen van dien.
Kennis + ervaring = onwetend

Re: Muziek bestanden Banchee centraal
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/25, 16:39:56 »
Het is me niet gelukt om een andere versie van banshee te installeren. Ubuntu gebruikt 2.4.1 en die heb ik geprobeerd op Zorin, zowel de Deb, de tar.xz en via app. Ook de versie 2.6.0 wil niet installeren.  Nu werkt ook de Zorin versie 2.2.0 niet meer, fatale fout met een hele lijst aan meldingen. Zorin ga ik opnieuw installeren en eens kijken of ik op een andere manier de muziek bestanden centraal kan houden met overal de zelfde gegevens. Ik heb Zorin gebruikt als proef omdat het op een externe schijf staat en zonder gevaar kan worden herstelt.
Ben van '50, voel me 45 en soms 25, met alle gevolgen van dien.
Kennis + ervaring = onwetend

Re: Muziek bestanden Banchee centraal
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/25, 16:47:44 »
Om alvast wat meer te weten, waar vindt ik het "formaat van de configuratiebestanden tussen de versies", of is dat niet overal gelijk? Ik had hier al eerder naar gezocht maar kon niets vinden wat leek op een "banshee database".
Ben van '50, voel me 45 en soms 25, met alle gevolgen van dien.
Kennis + ervaring = onwetend

Re: Muziek bestanden Banchee centraal
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/27, 01:24:43 »
Ik heb Zorin opnieuw geïnstalleerd en werk nu met Rhythmebox dat ogenschijnlijk wel een centrale database heeft. Verder zal ik bij "Banshee" verder kijken of er gerelateerde artikelen zijn. Bedankt voor de hulp.
Ben van '50, voel me 45 en soms 25, met alle gevolgen van dien.
Kennis + ervaring = onwetend