Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cookie acceptatie scherm nos.nl  (gelezen 610 keer)

Offline wowo

  • Lid
Cookie acceptatie scherm nos.nl
« Gepost op: 2012/12/14, 13:43:47 »
Ik gebruik Firefox en heb hem zo ingesteld dat de cookies bij afsluiten allemaal gewist worden.

Sinds kort heeft www.nos.nl de "cookiewet" geïmplementeerd. Om de site in zijn volle glorie te kunnen aanschouwen moet je cookies accepteren.

Als ik de cookies accepteer en vervolgens Firefox afsluit en weer opnieuw opstart dan zal ik weer opnieuw de cookies moeten accepteren.
Dit vind ik nogal irritant en hiervoor gebruik ik nu de volgende oplossing.

Maak de volgende bladwijzer aan:
http://nos.nl/?cookie_consent=1

Op deze manier wordt het accepteren geautomatiseerd.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Cookie acceptatie scherm nos.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/14, 13:52:09 »
Kan je geen uitzondering instellen zodat de cookies van nos.nl niet verwijderd worden? Dat lijkt me makkelijker. En dan specifiek de site_cookie_consent cookie.

Offline wowo

  • Lid
Re: Cookie acceptatie scherm nos.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/14, 14:08:10 »
Kan je geen uitzondering instellen zodat de cookies van nos.nl niet verwijderd worden? Dat lijkt me makkelijker. En dan specifiek de site_cookie_consent cookie.
Heb ik ook geprobeerd maar dat lukte mij niet en ik weet ook niet of dit wel kan bij Firefox.
Ik had ingesteld bij uitzondering dat de cookies van de website nos.nl geaccepteerd mochten worden.
De site_cookie_consent cookie wordt dan ook opgeslagen maar bij afsluiten wordt deze ook weer verwijderd waardoor het cookie acceptatiescherm weer opnieuw verschijnt.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline JacquesC

  • Lid
Re: Cookie acceptatie scherm nos.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/16, 13:16:46 »
Misschien hebben jullie hier wat aan?
http://www.ghacks.net/2011/03/09/configure-firefox-to-delete-all-cookies-on-exit-but-select-ones/
Ik gebruik optie 1.
Bij werkt het ondanks het gestelde in de update.
Er moet echter geen "www" gebruikt worden in de tabel "exceptions-cookies"

Mvg  Jacques