Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: weblog manager (4wordpress) onvindbaar  (gelezen 746 keer)

weblog manager (4wordpress) onvindbaar
« Gepost op: 2012/12/04, 09:29:28 »
goeiedag

ik installeerde 'weblog manager', voor wordpress dus. maar, vreemd genoeg, vind ik geen icoontje ofzo waar ik dat programma opstarten kan...? ook niet als ik bij 'dash home' intik 'weblog', 'weblog manager', 'manager' of 'wordpress'. Nochtans lijkt het geïnstalleerd: het ubuntu softwarecentrum toont niet meer de optie 'installeren', enkel nog verwijderen. Strange...!

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: weblog manager (4wordpress) onvindbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/04, 21:29:28 »
Het pakket 4wordpress bestaat niet.
Dus wat heb je precies geïnstalleerd?

« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/04, 22:45:54 »
Ik denk een typo. wordpress staat als weblog manager in het softwarecentrum, vandaar.

Ik heb echter geen ervaring met Wordpress die geinstalleerd is via de pakketbronnen.

« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/05, 10:18:28 »
"Ik denk een typo. wordpress staat als weblog manager in het softwarecentrum, vandaar"

deze opmerking lijkt me correct.

iemand een idee wat aan de hand is?

« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/05, 11:04:07 »
wordpress is ook geen losstaand grafisch programma maar een verzameling PHP-code om een blog te draaien bovenop een webserver (Apache) en database (MySQL). Het blog beheren doe je dan vanuit de webbrowser. Persoonlijk zou ik dan eerst wat meer gaan uitzoeken over het draaien van een webserver onder Ubuntu.

« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/07, 13:36:56 »
ik weet weinig over informatica, en nog minder over een webserver maken van m'n computer. waar zou ik die info vinden? (ik vrees dat het een heel complexe en langdurige operatie zal zijn waarvoor ik onvoldoende kennis heb?)
-+ het lijkt me dat het goed zou zijn indien dan staat bij dat te downloaden wordpress-programma dat je eerst een webserver moet maken van je computer enzo... niet alle mensen die iets zin in Ubuntu zijn informaticakenners.

« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/07, 13:41:08 »
Het wordpress pakket in Ubuntu is ook niet bedoeld voor beginners. Als je zelf een eenvoudig wordpress blog wilt kun je dat het best gratis aanmaken op http://wordpress.com/?home=b Je kunt dan wat minder dingen zelf instellen dan met een eigen installatie van Wordpress maar de basis werkt hetzelfde.

« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/09, 12:24:40 »
"Je kunt dan wat minder dingen zelf instellen dan met een eigen installatie van Wordpress": welke dingen minder?
&Kan je minder dingen doen als je werkt via Windows?

« Reactie #8 Gepost op: 2012/12/09, 17:18:12 »
Wordpress is software die op een server draait, dus zal in alle besturingssystemen dezelfde functionaliteit hebben.

Er zijn een paar mogelijkheden om Wordpress te draaien:
 - Via wordpress.com, waarschijnlijk de gemakkelijkste manier, maar met iets beperktere mogelijkheden.
 - Installeren op een eigen gehuurde server, waarschijnlijk de meest gebruikte manier, geeft volledige toegang tot alle opties en functionaliteit
 - Via een eigen ingerichte server, de moeilijkste manier, enkel voor gevorderden