Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Android emulatie eenvoudig(!) op een Ubuntu PC?  (gelezen 1188 keer)

Offline vuuren1

  • Lid
Android emulatie eenvoudig(!) op een Ubuntu PC?
« Gepost op: 2012/12/01, 22:08:14 »
Het is best leuk om allerlei Apps die bestemd zijn voor een Tablet op een pc te kunnen draaien, dan kan er een wereld voor je open gaan.

Android werkt kennelijk op een Linux basis, maar het bevreemd mij dat er geen simpele emulator is om het onder Linux te draaien.

Onder Windows heb je zoiets binnen no time voor elkaar met BleuStacks....
Onder Ubuntu is er kennelijk  via een hele procedure ook wel zoiets mogelijk maar ik waag mij (na wat zoekwerk) niet aan dergelijke expirimenten.

Heb ik goed genoeg gezocht? Ik zoek eigenlijk een net zo eenvoudige emulator als zoiets als Bleustacks.
   

Offline Dave

  • Lid
Re: Android emulatie eenvoudig(!) op een Ubuntu PC?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/01, 23:57:43 »
nou ik heb het gewoon in virtualbox draaien anders


Re: Android emulatie eenvoudig(!) op een Ubuntu PC?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/02, 10:58:48 »
Daar heeft BlueStacks anders wel maanden over gedaan om dat werkend te krijgen...

Maar waarom gaat men er altijd van uit dat "oh het heeft een Linux-basis dus is simpel op Linux desktop werkend te krijgen"? Dat de kernel aardig overeenkomt wil nog niet zeggen dat wat er op de kernel draait zo gemakkelijk aan de praat te krijgen is buiten Android...
Om te beginnen zal je Dalvik aan de praat moeten krijgen op een ander OS en dat is iets wat dus niet zo makkelijk is. Zelfs OpenMobile is al maanden bezig om dat goed aan de praat te krijgen op webOS en webOS is nota bene ook Linux...

Dus nee, er is voorlopig geen emulator hiervoor en als ie er al komt dan zitten we alweer maanden verder. In de tussentijd kun je Android booten in VirtualBox, zoals Dave al aangeeft.

Offline vuuren1

  • Lid
Re: Android emulatie eenvoudig(!) op een Ubuntu PC?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/02, 20:25:42 »
Duidelijk.
We wachten af.

Re: Android emulatie eenvoudig(!) op een Ubuntu PC?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/04, 16:41:45 »
Dat is niet zo heel ingewikkeld. Haal de Android SDK binnen, start hem, maak een virtuele machine aan en druk op de knop. http://developer.android.com/tools/devices/emulator.html
« Laatst bewerkt op: 2012/12/04, 18:18:25 door Cumulus007 »

Re: Android emulatie eenvoudig(!) op een Ubuntu PC?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/04, 20:06:55 »
Dat is niet zo heel ingewikkeld. Haal de Android SDK binnen, start hem, maak een virtuele machine aan en druk op de knop. http://developer.android.com/tools/devices/emulator.html

Ja maar dat is dus niet native zoals de TS wil... trouwens, dan kun je nog beter Android x86 in VirtualBox draaien want dan heb je betere performance.