Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: snelheid aanpassen  (gelezen 1311 keer)

Offline jgoor

  • Lid
snelheid aanpassen
« Gepost op: 2007/02/27, 16:03:26 »
Ik heb een wifi netwerkje, 'mixed mode' dus 'g' en 'b' protocol.
Een van mijn apparaatjes (Pinnacle SoundBridge) vereist 11mbit dus vandaar de mixed mode i.p.v. alleen 54mbit.

Mijn Windows laptop deed het prima op 54 mbit
Ik heb nu Feisty geinstalleerd, en na de laatste update kan ik eindelijk WPA gebruiken.
Echter: 11mbit!
Ik zoek een manier om 54mbit af te dwingen, want nu volgt hij de reeds bestaande snelheid van 11mbit en das nie goe nie!
Wie o wie kan mij voorzien van info?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
snelheid aanpassen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/28, 06:25:06 »
Weet je zeker dat je wifi kaartje in Ubuntu wel harder kan dan 11 Mbit?
Mijn Broadcom kaartje in de laptop wil ook niet harder namelijk (broadcom is een hel qua drivers :( )

Wat gebeurt er als je je Pinnacle apparaat uitzet en dan verbinding probeert te maken?

Offline jgoor

  • Lid
snelheid aanpassen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/05, 20:37:07 »
OP dit moment heeft een upgrade mijn wifi software verknoeit dus jouw suggestie kan ik niet uitproberen.
Maar.. Deze laptop lag 1 week geledden nog in de doos bij Dell. Het is een echte 54Mbit wifi kaart - 100% zeker. Ik hoopte op een parameter die ik kon specificeren maar heb nog niets bruikbaars gevonden...

Offline jgoor

  • Lid
snelheid aanpassen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/06, 14:57:55 »
Ok - ik heb nmijn accesspoint op 'g' protocol gezet i.p.v. 'mixed'.
Save - verbinding met laptop verbrak en even later had de laptop weer contact.

iwconfig geeft:  Bit Rate=11 Mb/s  
Net als de network applet in de taakbalk. (maar die heeft het waarschijnlijk weer van iwconfig)
in het overzichtsscherm van de router staat: 'Network: G-Only'

De Soundbridge kan nu de accesspoint niet meer vinden. Dat was ook wat ik verwachtte.
Mijn conclusie is dan ook: ik draai nu 54Mb maar de driver geeft foutieve informatie.