Hoi,
Ik heb net ook Ubuntu geprobeerd met een raid-0 configuratie. Ik had onder windows 32 GB vrij gemaakt voor Ubuntu m.b.v. partition manager. Ik heb 2 keer 200 GB in RAID-0 staan, dus 400 GB partitie.
Echter Ubuntu ondersteunt RAID-0 niet "out of the box" dus probeer ik het over enkele jaren weer. Ik moet toegeven dat Linux steeds beter wordt, echt waar. Echter een installatie die meteen alles ondersteunt is in 2007 nog teveel gevraagd, dat heeft nu eenmaal tijd nodig om zich te ontwikkelen en dat begrijp ik ook wel.
Uiteraard kan ik weer gaan hobbieen en op forums allerlei tips uitproberen, maar dat vind ik gewoonweg teveel moeite, ik ben op mijn werk al genoeg bezig met linux en unix gerelateerde produkten (telecom).
Ik wilde even "proeven" van Ubuntu. Dat heb ik gedaan door te booten van de CD en dan zie je de GUI. Leuk om even gezien te hebben, dat wel.
Voorlopig blijf ik XP gebruiken.. erg stabiel, snel en heeft net zoveel geheugen nodig als Linux wanneer je dezelfde grafische mogelijkheden gebruikt.
Groeten
Michel