Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 12.04 LTS met LG NAS situatie  (gelezen 958 keer)

Offline schoonen

  • Lid
Ubuntu 12.04 LTS met LG NAS situatie
« Gepost op: 2012/11/22, 09:10:00 »
Hoi,

Ik ben redelijk nieuw met Ubuntu en ontdek nog steeds nieuwe dingen en mogelijkheden. Wel wennen en wil eigenlijk niets anders meer.

Nu heb ik een LG NAS N2A2DD2 staan die voorheen te benaderen was.

Sinds enige tijd krijg ik de foutmelding:

Via Netwerk doorbladeren en klik op mijn NAS naam
Kan de locatie niet aankoppelen
Error resolving '': Aan hostnaam is geen adres verbonden

Als ik klik op smb dan krijg ik:

Kon ‘smb://schoonen1.local/volume1_public/’ niet weergeven
Fout: Kon gedeelde Windows-map niet aankoppelen
Kies een andere weergavemethode en probeer het opnieuw.

Ik heb al heel wat gelezen en software als Mountmanager bekeken, maar kom er helaas niet zelf uit.

Graag wil ik een enthousiaste newby v.w.b. Ubuntu blijven en dit ook blijven gebruiken.

Via de webbrowser de NAS admin in door middel van het IP adres werkt ook niet.

Ik zou graag door een meer ervaren gebruiker op de goede weg geholpen worden.

Mijn dank is bij voorbaat groot!

Johan

Re: Ubuntu 12.04 LTS met LG NAS situatie
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/22, 15:43:02 »
Hallo Johan,

Ik heb hier een LG NAS A2N2 staan en alles werkt naar behoren. In het verleden wel eens problemen gehad maar dat lag niet aan de NAS én niet aan Ubuntu. Voor je probleem zie ik twee mogelijke oorzaken: