Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 660801 keer)

drum

• Gast
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #375 Gepost op: 2014/05/03, 08:03:19 »

Offline partsman

• Lid
« Reactie #376 Gepost op: 2014/05/04, 23:18:32 »
14.04 LTS ,eigen foto en conky.

http://imgur.com/CNcns6A
« Laatst bewerkt op: 2014/05/04, 23:25:11 door partsman »

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #378 Gepost op: 2014/05/18, 03:43:56 »
Hoi Linux-people,

Ik was vanavond in de weer gegaan met een HP netbookje met Windows 7 Starter erop. Wat een drama is dat, want dat apparaatje zucht en steunt van het veel te zware Windows. Na jaren besloot ik tóch maar Linux erop te zetten.

Ik heb de recoverypartitie moeten opofferen, maar daar heb ik - voor de verandering - maar de nieuwste Xubuntu op geïnstalleerd. Na het gebruikelijke lijstje en tweaks erop uitgevoerd te hebben ziet mijn netbookje er nu zo uit:

Afbeelding 1: Xubuntu 14.04 LTS (Trusty) met een geoptimaliseerde bureaublad voor mijn netbookje, met veel ruimte en een verborgen taakbalk

Afbeelding 2: Xubuntu 14.04 LTS (Trusty) met de normaliter verborgen taakbalk. Zoals je ziet heftig geïnspireerd door Cinnamon (inclusief de Faenza icoontjes, maar het is gewoon Xfce!

Afbeelding 3: Xubuntu 14.04 LTS (Trusty) met een geopende venster. Lekker schoon en simpel, zoals ik het graag wil.

Het netbookje is nog nooit zo rap geweest. En nog belangrijker: het apparaatje klinkt niet meer zo "benauwd" vanwege de veel lichtere systeemeisen van Xubuntu ten opzichte van Windows. Wat een verademing! Kortom: ik gebruik het apparaatje nu weer met veel plezier. :D
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

« Reactie #379 Gepost op: 2014/05/18, 08:07:43 »
Op deze manier kun je toch weer wat met je netbook.

Ik heb ook zo'n netbook (een ASUS met 1gb vast gesoldeerd geheugen) en met van origine Windows 7 starter. Een zeer ergerlijke gebruikservaring. Heel, heel erg traag. Echt bij het updaten van de virusscanner even koffie zetten. Zouden ze zo eigenlijk niet moeten willen verkopen.

Met Xubuntu draait dat netbookje als een zonnetje. Gebruik hem voor even tussendoor op de bank, tuin of onderweg. Eigenlijk jammer dat de netbookjes aan het verdwijnen zijn.

Ik heb Windows 7 starter er nu nog wel als dual-boot opstaan, maar het enige wat ik er vooral mee doe is updaten (verspilde moeite dus).

Offline Suns

• Lid
« Reactie #380 Gepost op: 2014/05/18, 13:20:31 »
14.04 LTS ,eigen foto en conky.

http://imgur.com/CNcns6A

Ziet er rustgevend uit..
13th Gen Intel® Core™ i5-1340P × 16
geheugen 64,0 GiB

Linux Counter - user #51039

« Reactie #381 Gepost op: 2014/05/19, 11:50:03 »
Op deze manier kun je toch weer wat met je netbook.

Ik heb ook zo'n netbook (een ASUS met 1gb vast gesoldeerd geheugen) en met van origine Windows 7 starter. Een zeer ergerlijke gebruikservaring. Heel, heel erg traag. Echt bij het updaten van de virusscanner even koffie zetten. Zouden ze zo eigenlijk niet moeten willen verkopen.

Met Xubuntu draait dat netbookje als een zonnetje. Gebruik hem voor even tussendoor op de bank, tuin of onderweg. Eigenlijk jammer dat de netbookjes aan het verdwijnen zijn.

Ik heb Windows 7 starter er nu nog wel als dual-boot opstaan, maar het enige wat ik er vooral mee doe is updaten (verspilde moeite dus).

Ja, hier hetzelfde. Zo af en toe pakte ik het netbookje om Windows te voorzien van de laatste updates. En veel meer dan dát deed ik er ook niet meer mee. Of je moet het zo héél af en toe updaten van de TomTom van mijn vrouw erbij meetellen. Maar dat was het eigenlijk.

Dat updaten van Windows op dergelijke machientjes is altijd een vervelende en avondvullende klus. Afgelopen vrijdagavond hebben de updates bijna vier uur staan "hakken". Zuchtend en steunend moest het arme machientje al dat "geweld" verwerken. Ook bij het opstarten duurde het bijna een kwartier (ja, écht waar) voordat alle services geladen waren. Om nog maar niet te spreken over de performance van het systeem. Die was om te huilen. En dat was ook meteen de hoofdreden waarom ik dit apparaatje veelal niet gebruikte en stond te verstoffen in een achteraf-laatje.  :|

Zo hadden ze deze netbookjes inderdaad nooit mogen verkopen. Windows 7 Starter was/is gewoon té zwaar voor dergelijke computertjes. Maar nu, met Xubuntu.... WOESH! FLITS! WHOOP! "Als de brandweer", zeggen we toch? Ongelooflijk, wat een verschil! Het machientje is weer bruikbaar, is razendsnel met opstarten en qua gebruik. En ook niet onbelangrijk: het ziet er ook nog eens strak uit. Tenminste: vind ik! Ha ha...  =D

Eerlijk gezegd had ik het eerst geprobeerd met Lubuntu, maar in de live-versie vertoonde die al de nodige kuren. Daarna een standaard Ubuntu in de live-modus. Die draaide er wel redelijk op, maar ik merkte toch dat die een tikje te zwaar was. Dus werd het Xubuntu. Ook prima! :)

« Reactie #382 Gepost op: 2014/05/20, 21:40:17 »
Oudere machine waar madbox op draaide (ubuntu 12.04 met openbox). Vervangen door een 14.04 blokkendoos methode met IceWM als WM.

Schoon met startmenu open.

Met een paar programma's open en geheugengebruik valt volgens mij mee :)

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

« Reactie #383 Gepost op: 2014/05/23, 14:33:06 »
Ik heb mijn bureaublad van Xubuntu op mijn netbookje nét ietsje "sjeuïger" gemaakt. De Xubuntu wallpaper heb ik zelf gemaakt met GIMP. Het ziet er nu zó uit:

Afbeelding 1: Het bureaublad van Xubuntu op mijn netbookje, met subtiele aanpassingen.

Gisteren heb ik mijn werk (noodgedwongen even) op dit netbookje moeten doen (vond ik helemáál niet erg! :D), en het trok meerdere collega's de aandacht: Collega: "Gôh, is dit Windows 8? Ziet er wel mooi uit!" Ik: "Euh... nee, dit is GEEN Windows. Dit is Xubuntu, een Linux-distro". Collega: "Oh... mooi hoor!" Ha ha ha....  =D

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #384 Gepost op: 2014/05/23, 22:39:07 »
Ik heb mijn bureaublad van Xubuntu op mijn netbookje nét ietsje "sjeuïger" gemaakt. De Xubuntu wallpaper heb ik zelf gemaakt met GIMP. Het ziet er nu zó uit:

Afbeelding 1: Het bureaublad van Xubuntu op mijn netbookje, met subtiele aanpassingen.

Gisteren heb ik mijn werk (noodgedwongen even) op dit netbookje moeten doen (vond ik helemáál niet erg! :D), en het trok meerdere collega's de aandacht: Collega: "Gôh, is dit Windows 8? Ziet er wel mooi uit!" Ik: "Euh... nee, dit is GEEN Windows. Dit is Xubuntu, een Linux-distro". Collega: "Oh... mooi hoor!" Ha ha ha....  =D
welke chemische verbinding zie ik op je desktop   :)

« Reactie #385 Gepost op: 2014/05/23, 22:53:03 »
Heh heh.... LSD! Omdat Xubuntu als LSD werkt voor het netboekje... en het werken met Linux één grote trip is!  =D
« Laatst bewerkt op: 2014/05/23, 22:58:00 door Marqeaux »

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #386 Gepost op: 2014/05/23, 23:49:39 »
Heh heh.... LSD! Omdat Xubuntu als LSD werkt voor het netboekje... en het werken met Linux één grote trip is!  =D
Wederom, geniaal bedacht  :D Ik meende al iets te drogerends te herkennen als chemisch laborant  =D

« Reactie #387 Gepost op: 2014/05/24, 00:03:16 »
Wederom, geniaal bedacht  :D Ik meende al iets te drogerends te herkennen als chemisch laborant  =D
Ha ha... dank je! En dat psychedelische wallpapertje paste wel goed bij deze conky (vind ik zelf)... :)

« Reactie #389 Gepost op: 2014/05/26, 11:00:56 »

Mooi! Ik dacht heel even een moment dat het KDE was. Ziet er gelikt uit! Strakke wallpaper ook... :)

« Reactie #390 Gepost op: 2014/05/30, 12:44:13 »
Zo... net even in de pauze het bureaublad van mijn "Xubu-boekje" even (tijdelijk?) aangepast. Ik heb het bureaublad even anders geMact.... euh... gemaakt.  :P
Ik heb overigens wèl weer even de originele wallpaper gebruikt, want het moet wel duidelijk blijven dat het Xubuntu is, hè?  :rolleyes:

Afbeelding 1: Het bureaublad van Xubuntu op mijn netbookje, dit keer met een lichte "Mac-look".

En met één muisbeweging zit onder die Mac-achtige iconen ook nog steeds de normale werkbalk verborgen. Werkt prima, en het zit elkaar niet echt in de weg.  ^-^

« Reactie #391 Gepost op: 2014/05/31, 19:16:53 »
Coole conky? :D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #392 Gepost op: 2014/06/02, 11:34:57 »
Conky in de vorm van een LSD-formule (of iets wat erop lijkt...) :)

« Reactie #393 Gepost op: 2014/06/05, 22:31:55 »
http://i.imgur.com/BLJ6PoI.png

Ubuntu Gnome 14.04 LTS met het Zukitwo theme
Mvg Desert_Eagle

Offline Suns

• Lid
« Reactie #394 Gepost op: 2014/06/07, 18:55:00 »
« Laatst bewerkt op: 2014/06/07, 19:01:15 door Suns »
geheugen 64,0 GiB

« Reactie #395 Gepost op: 2014/06/07, 22:38:21 »
Heeeejjj,dat is een mooie klok en weer module,waar kan je die downloaden als je hem tenminste nog een beetje kan verkleinen?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Suns

• Lid
« Reactie #396 Gepost op: 2014/06/09, 07:06:10 »
Heeeejjj,dat is een mooie klok en weer module,waar kan je die downloaden als je hem tenminste nog een beetje kan verkleinen?

sudo add-apt-repository ppa:atareao/atareao

sudo apt-get update

sudo apt-get install my-weather-indicator
geheugen 64,0 GiB

« Reactie #397 Gepost op: 2014/06/09, 11:32:24 »
Is dat een echt betrouwbare ppa??

« Reactie #399 Gepost op: 2014/06/09, 13:04:58 »
Ok,geinstalleerd,maar ik zie nog niks!Moet ik misschien nog wat meer doen?