Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 186003 keer)

Offline Marqeaux

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1150 Gepost op: 2018/11/20, 22:07:01 »
ik ben een enorme fan van Xfce geworden. Het is misschien wel één van de meest flexibele werkomgevingen die er zijn. En je kunt er alle kanten mee op. Wil je de "Windows-manier", dan is dat met de standaard tools héél makkelijk voor elkaar te krijgen. Wil je op de MacOS-manier? Ook geen probleem! Wil je de oude Gnome 2/MATE-manier? Je raadt het al: ook geen probleem!
Of een combinatie.
Hier heb ik de werkbalk bovenin, lijkt op de Win-98 balk, en onderin een plank-doc, wat weer lijkt op Apple.
Daarnaast heb ik ook links een verborgen XFCE balk met aan aantal starters.
XFCE is mogelijk niet de meest aanpasbare desktop, maar wel de makkelijkste om aan te passen, denk ik.

Sowieso de makkelijkste om aan te passen, maar ik denk zeker ook wel, bij design, dus zonder dat je daarvoor een hoop extra's moet installeren, de meest flexibele. Kijk bijvoorbeeld nog eens naar deze post, waarbij ik Xubuntu 18.04 op de "Windows-manier" heb ingericht, en diezelfde Xubuntu 18.04 op een andere partitie op de "MacOS-manier" heb omgetoverd. Zonder hiervoor een extra dock voor te installeren, want de snelstarters zijn gewoon op een doorzichtige brede Xfce-balk geplaatst.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
  • Steunpunt: Ja
Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1151 Gepost op: 2018/11/20, 23:02:30 »
Sowieso de makkelijkste om aan te passen, maar ik denk zeker ook wel, bij design
Yep, de rechter muistoets is heel krachtig :lol:
OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor, OpenData liefhebber.
Xubuntu gebruiker en voorstander (XFCE).
In Nederland bekend als een Dwarsligger.

Offline midas

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1153 Gepost op: 2018/11/22, 21:09:46 »
Op laptop en kleinere schermen vind ik vaak het prettigst vanaf bovenzijde scherm te werken. De oude Gnome-2 indeling is in dat opzicht helemaal niet verkeerd hoor. Hier in Ubuntu-Mate heb ik meerdere malen een dock aan onderzijde geplaatst...maar toch keer ik vaak naar de oude Gnome-indeling terug. Je moet wat vaker klikken maar werkt toch heel intuïtief.
Ubuntu Mate 18.04 (Bionic Beaver)