Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vervolg: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?  (gelezen 378425 keer)

Re: Vervolg: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #2025 Gepost op: 2010/03/22, 22:44:04 »
3 browsers :o dat is wel heel luxe  :D
Mooie achtergrond
Kubuntu 20.04

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #2026 Gepost op: 2010/03/22, 22:47:02 »
ja ik test graag,, maar dan ook met meer dan standaard, en ik moet zeggen dat ik FF steeds minder [zeg maar niet] begin te gebruiken.
die is traaaag als je chrome of opera [die doen niet veel voor elkaar onder al is opera toch de tragere van de twee] gebruikt.

probeer het maar eens uit en je zal het zelf ervaren ;)

de achtergrond heb ik hier vandaan:

http://c2.api.ning.com/files/sJSDfNo977px9S65bRKLYZRr1TIylu5sshY4IVhI-6TgZFeuBAbenG7rITZKp2EWvAwTL03XQMuGv0lTGUPaAW8QCA4IEwWz/Wolf_wallpaper.jpg

« Reactie #2027 Gepost op: 2010/03/22, 22:51:41 »
Ik heb problemen met de chrome ppa,gebruik nu chromium en die gaat wel goed.Opera heb ik al een hele tijd niet meer gebruikt,hoewel ik het wel een prettige browser vind.Zelf vind ik iceweasel goed i.p.v. firefox,maar die draai ik wel onder crunchbang.
Kubuntu 20.04

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #2028 Gepost op: 2010/03/22, 22:59:38 »
verrek,, instresant idd, ik installeerde klakkeloos de chrome en check het nu net maar geen probleem met de ppa, ik heb het idee dat ze beide samengetrokken hebben sinds kort ?

hij update hier prima en ik zie eigenlijk geen verschil tov chromium op karmic op mijn main pc.

« Reactie #2029 Gepost op: 2010/03/23, 08:45:49 »
verrek,, instresant idd, ik installeerde klakkeloos de chrome en check het nu net maar geen probleem met de ppa, ik heb het idee dat ze beide samengetrokken hebben sinds kort ?

hij update hier prima en ik zie eigenlijk geen verschil tov chromium op karmic op mijn main pc.
Omdat Chromium de "ontwikkel" versie is van Chrome zal deze altijd een paar stappen vooruit zijn.

Zelf vind ik overigens de kleuren samenstelling van het icoontje van Chromium er beter uit zien.

ja ik test graag,, maar dan ook met meer dan standaard, en ik moet zeggen dat ik FF steeds minder [zeg maar niet] begin te gebruiken.
die is traaaag als je chrome of opera [die doen niet veel voor elkaar onder al is opera toch de tragere van de twee] gebruikt.

En idd, ik gebruik ook geen Firefox meer, wat een trage browser is het (tov anderen).
Het valt mij vooral op omdat ik de snelheid gewend ben van Safari op mn Macs.
Maar Chromium doet niet onder voor Safari heb ik gemerkt en ik draai het dan ook al een aardig tijd naast Safari op mn Mac. Jammer alleen dat er voor de Mac geen 64-bits versie is.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/23, 08:51:27 door Samuel Rave »
Mijn Kubuntu 22.04 PC
Check Screenshot met specs

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #2030 Gepost op: 2010/03/23, 09:40:38 »
Chromium is gewoon het open source project achter Chrome :). Onder Arch heb ik geen keuze, Chrome is hier niet voor uit.. Chromium wel en ik moet zeggen dat ik geen verschil merk, qua looks/addons/syncen of wat dan ook.

« Reactie #2031 Gepost op: 2010/03/23, 10:13:08 »
Chromium is gewoon het open source project achter Chrome :). Onder Arch heb ik geen keuze, Chrome is hier niet voor uit.. Chromium wel en ik moet zeggen dat ik geen verschil merk, qua looks/addons/syncen of wat dan ook.
Precies, ACHTER Chrome, Chrome is namelijk gebaseerd op de code van Chromium en loopt daarom altijd wat achter.

http://googleblog.blogspot.com/2009/11/releasing-chromium-os-open-source.html

Chrome update zichzelf automatisch, en is voor iedereen te downloaden, Chromium is alleen via developers trunks te downloaden/compilen en update zichzelf niet automatisch, althans op Windows en Mac OS X.
Gelukkig voor de Ubuntu gebruikers is er een PPA en gebeurt het updaten daarmee.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/23, 10:24:04 door Samuel Rave »
Mijn Kubuntu 22.04 PC

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #2032 Gepost op: 2010/03/23, 10:27:27 »
Oh, onder Arch is er gewoon een repo voor, deze heb ik toegevoegd en deze update zichzelf automatisch :), voor Arch is er geen chrome build :D vandaar.. thuis gebruik ik wel gewoon Chrome vind hem toch wat fijner. Ik zit nu op 5.0.307.11 (39572) op me werk, is dat de laatste chromium versie?

« Reactie #2034 Gepost op: 2010/03/23, 10:30:06 »
De meest recente build voor Mac is 42326.

« Reactie #2035 Gepost op: 2010/03/23, 10:38:22 »
De meest recente versie op Ubuntu is op dit moment 42303.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/23, 12:16:50 door Samuel Rave »
Mijn Kubuntu 22.04 PC

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #2036 Gepost op: 2010/03/23, 10:58:50 »
Nog een aanvulling ter bevestiging:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chromium_(web_browser)#Differences_between_Chromium_and_Google_Chrome

Ik geloof je wel hoor, sterker nog ik was het met je eens in me eerste post hierover ;).
Ben nu toch wel benieuwd of m'n chromium wel geupdate wordt..

« Reactie #2037 Gepost op: 2010/03/23, 11:34:02 »
Oké koel! =D
Mijn vervolg post was niet alleen om jou nog meer te overtuigen, maar ook eventueel ter info voor anderen die er meer over willen weten. :)

Offline kihid

• Lid
« Reactie #2038 Gepost op: 2010/03/23, 14:34:50 »

Dan moet je eens in het AUR repo kijken daar staat Chrome gewoon bij hoor. ;)
OS: Lubuntu 25.10 64 bit  Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #2039 Gepost op: 2010/03/23, 14:37:11 »

Dan moet je eens in het AUR repo kijken daar staat Chrome gewoon bij hoor. ;)

Heb je misschien een linkje voor me? http://aur.archlinux.org/packages.php?ID=27031 kan alleen die vinden..

edit: gevonden! http://aur.archlinux.org/packages.php?ID=32530 thnx.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/23, 14:42:28 door #! »

Offline TVR

• Lid
« Reactie #2040 Gepost op: 2010/03/23, 21:59:15 »
Een nieuwe maand, een nieuwe look: basic

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #2041 Gepost op: 2010/03/23, 22:36:16 »
Gisteren de beta van Lucid gedownload, geinstalleerd, en gepimpt. Deze keer lekker strak en simpel.

Vandaag een 'fine moment'...
Was bij een klant, die had een Sony Vaio. Da's imho toch bepaald geen lullo laptop, maar hij zei nog schamper dat het wel eens een 'a poor man's MAC wordt genoemd'.
Had je dat gezicht moeten zien, toen ik m'n kleine maar strakke Asusje uit m'n tas haalde, en in een seconde of 10 deze pinguin met ADHD-look in het appeltje hem aangrijnsde...  :evil:

Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #2042 Gepost op: 2010/03/23, 23:38:10 »
Gisteren de beta van Lucid gedownload, geinstalleerd, en gepimpt. Deze keer lekker strak en simpel.

Vandaag een 'fine moment'...
Was bij een klant, die had een Sony Vaio. Da's imho toch bepaald geen lullo laptop, maar hij zei nog schamper dat het wel eens een 'a poor man's MAC wordt genoemd'.
Had je dat gezicht moeten zien, toen ik m'n kleine maar strakke Asusje uit m'n tas haalde, en in een seconde of 10 deze pinguin met ADHD-look in het appeltje hem aangrijnsde...  :evil:

Jeuh! Mn favoriete Tux logo! ;)  :D

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #2043 Gepost op: 2010/03/23, 23:58:46 »
Yup, ik vind 'm ook prachtig...  ;)
En dat gezicht... na die opmerkingen, origineel, echt onvergetelijk, en dat met een simpel netbookje van 250 euri, looks trouwens met Docky gemaakt.
(Moet nog wat sleutelen aan de icoontjes, en heb de het onderste paneel op 'autohide' gezet)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #2044 Gepost op: 2010/03/24, 09:20:02 »
Yup, ik vind 'm ook prachtig...  ;)
En dat gezicht... na die opmerkingen, origineel, echt onvergetelijk, en dat met een simpel netbookje van 250 euri, looks trouwens met Docky gemaakt.
(Moet nog wat sleutelen aan de icoontjes, en heb de het onderste paneel op 'autohide' gezet)
Dat kan ik me voorstellen, poor man's mac...wuahhaha!
Docky herkende ik, en iedereen die het wel eens gebruikt, wel. Dat komt door dat icoontje helemaal links.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #2045 Gepost op: 2010/03/24, 09:21:55 »
Wat echt een top functie van docky is, is trouwens window dodge _0_ dat zocht ik al zo lang in een dock.. leeg scherm = gewoon je dock, maar open je wat fullscreen dan hide hij perfect weg! echt heerlijk :)

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #2046 Gepost op: 2010/03/24, 16:40:37 »
Ik hoor heel veel goeds over die docky. Ik wil 'em ook wel es uittesten. Waar vind ik het?

« Reactie #2047 Gepost op: 2010/03/24, 16:56:31 »
Ik hoor heel veel goeds over die docky. Ik wil 'em ook wel es uittesten. Waar vind ik het?
https://launchpad.net/docky hier kun je de ppa en een deb bestand vinden (voor mensen die niet graag updaten ppa toevoegen ,instaleren, en dan ppa uitzetten)

« Reactie #2048 Gepost op: 2010/03/24, 17:35:55 »
Jij wilt ook alles hȅ TopGear. >:( Is het dan nooit voldoende wat Ubuntu standaard in huis heeft ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #2049 Gepost op: 2010/03/24, 17:57:23 »
Nee, Gijs XD
En jullie hebben gelijk! Wat een heerlijk dock!