Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vervolg: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?  (gelezen 378401 keer)

Re: Vervolg: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #1975 Gepost op: 2010/03/20, 21:13:27 »
Dat probleem met cairo had ik ook,startte hem wel op met opengl,maar was toch niet echt soepel.Zet docky er wel op als lucid final uit is.
Kubuntu 20.04

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #1976 Gepost op: 2010/03/20, 21:15:09 »
Bij mij veranderd alleen het deel in Systeem>Info over Gnome
Het plaatje naast Toepassingen veranderd niet.

Je hebt wel Gnome herladen :)?

Ik heb zelfs een reboot gedaan ;)

Heeft iemand een idee?

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #1977 Gepost op: 2010/03/20, 21:49:26 »
Gebruik je misschien een thema waarin dit icoontje al vervangen is? Want dan moet je het icoontje van dat thema namelijk vervangen :)

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #1978 Gepost op: 2010/03/20, 21:51:57 »
Gewoon human-clearlooks.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1979 Gepost op: 2010/03/20, 22:02:02 »
Zo mijn lucid is voorlopig ingericht ,met de final zoek ik nog wel een mooie achtergrond voor mijn bureaublad.
Heb als thema Radiance mooi zandkleurig en rustige kleur.
Heb mijn buttons  zo gezet > Close , maximize , minimalize:  heb graag de uit knop altijd aan de buitenkant.
Dat de buttons links staan vind ik ergens praktisch ,ook al moet je in het begin er aan gewoon worden.
Ook de  uitzet knop voor de PC veranderd vind het zo duidelijker.
Moet alleen nog die prullenbak veranderen ,vind die niet duidelijk genoeg.

« Laatst bewerkt op: 2010/03/20, 22:06:35 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #1980 Gepost op: 2010/03/20, 22:31:09 »
De desktop van m'n netbookje:

Volgende keer ga ik eens een MAC-look uitproberen (mezelf kennende, zal ik dat al na een week beu zijn  ;))
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #1981 Gepost op: 2010/03/20, 22:35:02 »
@ Wanda,

Hoe zorg je ervoor dat je gebruikersnaam NIET naast dat aan uit-knopje komt ?

Waar heb je de foto van "Lucid" vandaan ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1982 Gepost op: 2010/03/20, 22:35:54 »
Mooi gedaan kleurrijk en toch niet te druk ... top. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1983 Gepost op: 2010/03/20, 22:44:33 »
@ Wanda,

Hoe zorg je ervoor dat je gebruikersnaam NIET naast dat aan uit-knopje komt ?

Waar heb je de foto van "Lucid" vandaan ?
Op je naam rechtsklik en verwijder.
Rechtklik op het paneel en toevoegen aan paneel. (alleen de uitknop)

A.U.B :D

« Reactie #1984 Gepost op: 2010/03/20, 22:53:03 »
Ah ja, maar dan krijg ik ook geen diverse systeemberichten meer... Vond dat eigenlijk wel leuk. Nah, 'k zie wel. Op de meeste plaatsen waar mensen mijn bureublad te zien krijgen, kennen ze me wel bij naam, dus maakt het niet uit. Zelfs voor de leerlingen is dat al lang geen geheim meer, want onze stedelijke email-adressen zijn opgebouwd volgens voornaam.achternaamaanelkaar@domein
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #1985 Gepost op: 2010/03/20, 22:56:34 »
Ah ja, maar dan krijg ik ook geen diverse systeemberichten meer... Vond dat eigenlijk wel leuk. Nah, 'k zie wel. Op de meeste plaatsen waar mensen mijn bureublad te zien krijgen, kennen ze me wel bij naam, dus maakt het niet uit. Zelfs voor de leerlingen is dat al lang geen geheim meer, want onze stedelijke email-adressen zijn opgebouwd volgens voornaam.achternaamaanelkaar@domein
Behalve hier...

Ik vraag mij toch af wat jou beweegt anoniem te zijn.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1986 Gepost op: 2010/03/20, 22:58:39 »
Behalve hier...

Waarom niet. ??? moet toch iedereen zelf weten. :rolleyes:

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #1987 Gepost op: 2010/03/20, 23:04:10 »
Behalve hier...

Inderdaad, maar dan hebben zij daar nog wel een reden voor.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1988 Gepost op: 2010/03/20, 23:08:10 »
Behalve hier...

Inderdaad, maar dan hebben zij daar nog wel een reden voor.

Hoeft echt geen reden voor te zijn ,neem nu mij b.v het interesseert mij geen flikker of mijn naam er op of erbij staat zie daar geen nut van in.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #1989 Gepost op: 2010/03/20, 23:13:09 »
@Thijsg, een stukje levenservaring: mijn peecee is tweemaal gehackt. Details doen hier verder niet ter zake. Maar, geloof me maar, soms kiezen mensen bewust ervoor om buiten het 'popi jopi' circuit te blijven. Dat heeft niks te maken met dingen met hun naasten te willen delen, maar meer met een keuze hebben aan wie men dat wil delen.
Ik behoor ook tot die categorie. Ik heb niks spannends te verbergen, maar maak zelf wel uit met wie.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #1990 Gepost op: 2010/03/20, 23:14:55 »
Bij mij veranderd alleen het deel in Systeem>Info over Gnome
Het plaatje naast Toepassingen veranderd niet.

Je hebt wel Gnome herladen :)?

Ik heb zelfs een reboot gedaan ;)

Heeft iemand een idee?

Kom op, ff goed opletten...ik heb een hele howto geschreven!  ;)
Het staat op de vorige pagina van dit topic.

Voor de mensen die het menu-icon in het paneel willen wijzigen.
Maak de verborgen bestanden in je Home-map zichtbaar (CTRL-H).
Ga de map '.icons' in en zoek de map op met het icon-theme wat je op dat moment gebruikt.
In de map van je thema open de map 'scalable' en open daarin de map 'places'.
Hernoem het custom icoontje wat jij wil gebruiken in de volgende 4 namen: distributor-logo.png gnome-main-menu.png main-menu.png start-here.png Oftewel maak 4 dezelfde plaatjes van dat ene plaatje en geef elk één van de 4 namen.
Kopieer de 4 hernoemde icoontjes naar de map 'places', het zal de melding geven dat er al afbeeldingen zijn van die naam, maar daar moet je dus overheen kopiëren.

Nu hoef je alleen nog maar X te herstarten of beter nog ff opnieuw opstarten.

Voor de mensen die een thema van Ubuntu zelf gebruiken, moeten dus de map van het thema opzoeken in:
usr-->share-->icons

Je kunt daar als standaard user niks wijzigen dus ff Nautilus met sudo rechten starten, Alt-F2 en dan de volgende commando ingeven:
gksudo nautilus

« Reactie #1991 Gepost op: 2010/03/21, 10:21:19 »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #1992 Gepost op: 2010/03/21, 10:25:44 »
Mooi , zeer mooi. :D

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #1993 Gepost op: 2010/03/21, 13:25:07 »
@Thijsg, een stukje levenservaring: mijn peecee is tweemaal gehackt. Details doen hier verder niet ter zake. Maar, geloof me maar, soms kiezen mensen bewust ervoor om buiten het 'popi jopi' circuit te blijven. Dat heeft niks te maken met dingen met hun naasten te willen delen, maar meer met een keuze hebben aan wie men dat wil delen.
Ik behoor ook tot die categorie. Ik heb niks spannends te verbergen, maar maak zelf wel uit met wie.
Ok, dit begrijp ik.

Mooi , zeer mooi. :D
+1

jesse2314

• Gast

« Reactie #1996 Gepost op: 2010/03/21, 18:15:34 »
Net even aan het rommelen met 10.4 Beta 64 bits. Zeker niet mooi, en ik mis wat in Compiz.

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #1997 Gepost op: 2010/03/21, 18:26:40 »
Dat Canadees meer heb ik er ook soms opstaan XD

Heb zelf geen tijd om veel te klooien met 10.4
'k Wacht wel tot 'm uit is en dan nog een paar weken tot de kinderziektes eruit zijn.

« Reactie #1998 Gepost op: 2010/03/21, 18:30:55 »
Ach, ik rommel altijd maar wat met Ubuntu, je houd zoveel tijd over, dat je wel moet rommelen. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #1999 Gepost op: 2010/03/21, 18:55:03 »
Op mn pruts PCtje heb ik 2 Ubuntu versies geïnstalleerd, ieders op een aparte hardeschijf. 10.04 op de 20GB hardeschijf en 9.10 op de 80GB hardeschijf.
10.04 ziet er standaard al aardig leuk uit, vind zelf een ander icoon-setje mooier en het bureaublad word ook snel vervangen met iets van mijn eigen voorkeur.  ;)

Idd om tijd te doden ben ik altijd heerlijk aan het rommelen met Ubuntu...nou ja tijd doden, ik vind het gewoon erg leuk om te doen! Ieder zn ding toch!?
 XD