Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwsgroepen  (gelezen 29914 keer)

Offline jan11000

• Lid
Re: Nieuwsgroepen
« Reactie #25 Gepost op: 2012/11/17, 22:03:12 »
Als je de nzb naar sabnzbd stuurt.
Dan doet sabnzbd downloaden en repareren, en uitpakken. Dan zie je alleen je files die je wilt hebben, omdat sabnzbd je par en rar weggooit.

Zoek op de website van binsearch naar iets wat er net op staat, en klein is kwa grootte om te testen.

Offline Rene1979

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2012/11/17, 22:03:58 »
die website van Binsearch werkt niet krijg ik melden group dot exits.....

Ben nu aan het downloaden via sabnzbd maar de snelheid is wel behoorlijk 40 bk/s ik heb 60 mb
« Laatst bewerkt op: 2012/11/17, 22:11:41 door Rene1979 »

Offline Rene1979

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2012/11/17, 22:14:58 »
de snelheid klomt echt niet sabnzb geeft dat mijn downloadn op om 16:30 4 januri klaar is de cd is 178 mb groot

Offline Rene1979

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2012/11/17, 22:48:53 »
alles wat ik via spotlite download sla ik op als bestand die doe ik dan toevoegen in Sabnzb bij alles geeft hij foutive crc aan.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2012/11/17, 23:08:52 »
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik denk dat je toch echt iets niet goed hebt ingesteld. 8-)  Website van Binsearch die een vreemde melding geeft, SABnzbdplus die je vertelt dat je geen klant van Ziggo bent en dat je e-mailadres niet klopt, downloaden gaat zo traag als een slak, je bent met zeven programma's tegelijk bezig, wilt per se par-bestanden uitpakken, terwijl daar niets aan uit te pakken valt omdat dat bestanden zijn die gedownloade bestanden moeten repareren indien je download incompleet is............
Heb je de handleiding op deze site al eens doorgenomen? Misschien doe je toch iets verkeerd. ;)

Offline Rene1979

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2012/11/17, 23:11:06 »
die site wat je mij opgeeft staat al jaren in mijn favorieten en van nieuwsgroepen snap ik ook niks van vandaar dat ik altijd met spotnet heb gedownload en nu op linux download hij alleen par bestanden en verder niks

« Reactie #31 Gepost op: 2012/11/17, 23:14:48 »
Misschien ter overvloede , maar kijk hier
http://www.binaries4all.nl/linux/
eens naar , daar staat van alles en nog wat over nieuwsgroepen en in het bijzonder Linux programma's en instellingen enz.

Bij mij werkt spotlite icm SABnzb+ zonder problemen , ik heb wel een zgn nzb knop aan spotlte toegevoegd om makkelijker nzb's te maken

sorry , zie nu dat Mikkel me voor geweest is met de site
« Laatst bewerkt op: 2012/11/17, 23:16:52 door jannenman63 »

Offline Rene1979

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2012/11/17, 23:17:23 »
die knop heb ik niet ik doe het rechtsboven dan op nbz index dan kan ik nzb file is de engiste manier dan download hij niks
ik denk dat het komt omdat ik gratis nieuwsgroepen van ziggo wat in mijn abbonement zit dat dat niet werkt met alles zoals ik aan gaf in spotnet kon ik links boven op het pijltje klikken en downloaden en luisteren zo gemakkelijk gaat het niet in linux merk omdat ik al 11 uur bezig om een cd

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2012/11/17, 23:21:17 »
Ik heb ook een 3 in 1 abo bij Ziggo (ook met 50GB aan limiet voor Ziggo nieuwsgroep) en heb eigenlijk altijd goed en snel kunnen downloaden. Voor heen bij KPN Planet ook zonder problemen kunnen downloaden met Spotlite en Sabnzbd+
Een aantal weken geleden liep het hier ook verschrikkelijk slecht. Heb het toen geweten aan een mogelijke storing of zo.
Zal binnenkort eens kijken of het probleem nog speelt. Ik gebruik het eigenlijk maar weinig.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Rene1979

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2012/11/17, 23:29:06 »
Ik heb het zelfde bestand gedownload op mijn windows laptop met gewoon spotnet werkte perfect binnen 5 minuten kon ik de cd luisteren en hier op linux zegt de zelfde   cd dat ik
6 duizend artikelen mis.
dat spotnet makkelijker is en anders werkt als spotlite waar je de files weer met een ander programma moet downloaden.
Ik stop dan ook deze discussie ik gooi linux voor vast de prullenbak en keer terug naar windows

Offline Rene1979

• Lid
(opgelost) Nieuwsgroepen
« Reactie #35 Gepost op: 2012/11/17, 23:29:32 »
Hallo alemaal,

Vroeger toen ik windows nog had gebruikte ik spotnet maar die werkt niet Linux.
Nu heb ik wel spotlite maar daar kan ik niet meer downloaden nu heb ik voor te downloaden Lotta NZB en veel posten in spotlite kan ik dus niet downloaden of niet goed.
Rechtsboven in spotlite staat zo rond cd waar nieuws servers bij staan maar daar vind hij geen enkele NZB bestaand van de post en bij sommige waar 3 cd's in post staan vind hij maar 1 cd.

Alles wat wel kan downloaden kan ik de par bestanden niet uit pakken met caja, unrar, Pezip werkt allemaal niet.
Ik zoek een programma wat precies het zelfde is als spotnet waar ik dus post kan zien en op download kan klikken

Offline Rene1979

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2012/11/18, 10:18:08 »
ik ga straks met ziggo bellen ik vermoed dat mijn modem kapot is.
De download snelheid op mijn windows laptop en spotnet is ook bagger als ik een download start begint hij heel hoog en zag terug naar 630 Bytes
Mijn tante heeft dit ook gehad daar bleek ook het modem kapot te zijn,

Offline Rene1979

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2012/11/18, 11:25:20 »
Ik stop met downloaden van nieuwsgroepen want alles wat ik download op mijn windows laptop en spotnet kan ik allemaal niet gebruiken nooit problemen mee gehad dus ik gebruik Linux alleen voor te mailen internetten

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2012/11/18, 12:01:05 »
Ik gebruik ook SABnzb en tot volle tevredenheid. Volgens mij moet het in Linux sneller en beter werken dan in Windows. Plus als grote voordeel dat de virussen die je er soms gratis bij krijgt het in Linux niet doen.  :P  Ik zocht in Spotlite en daarna voor de nzb in nzbindex. De nzb zet je dan in SABnzb en dan kan je koffie gaan drinken. Een retentietijd van 180 dagen bij Ziggo heb ik nooit meegemaakt, eerder iets van 30 dagen. Ik denk dat er bij jou iets anders kapot is.

Offline Rene1979

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2012/11/18, 12:05:15 »
30 dagen dat klopt daar had ik me in vergist ik gebruik ook Sabnzb maar die werkt totaal niet en en via spotlite bij elke post vind hij geen nzb file als ik rechtsboven op dat cd icoon klikt staat 4 dingen en bij alle 4 zegt hij geen reslutaat

Offline Rene1979

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2012/11/18, 12:14:33 »
Ik heb hier geen zin meer aangezien ik al sinds gisteren 10: 00 bezig bent voor iets te downloaden het werkt en gaat niet werken.
Bij de nzb index staat vanalles maar niet de post die ik zoek en heb al op naam van post gezocht vind hij ook niks.
Dat ligt niet aan de pc aangezien het via een website allemaal gaat. Ik zal ook niet meer regaeren op antwoord

Offline Wout55

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2012/11/18, 12:32:13 »
Dat staat je natuurlijk vrij, maar je kan met de resultaten van Spotlite niet meteen downloaden. Je moet dan bijvoorbeeld in NZB index eerst gaan zoeken en dan kan je de nzb maken. Ik heb spotlite net opnieuw geïnstalleerd en het werkt als een zonnetje. Ik heb wel gezien dat de tijd niet stilgestaan heeft en de spotnet versie kennelijk nu meteen kan downloaden.

Offline Rene1979

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2012/11/18, 12:35:04 »
Met spotlite kan jiet downloaden met spotnet wel.

Alle posten die in spotlie staan vind hij geen enkele nzb file ook met handmatig zoeken niet ik heb de nieuwe spotlite ben nu 14 uur bezig om een cd te downloaden

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2012/11/18, 13:01:45 »
Met spotlite kan jiet downloaden met spotnet wel.

Alle posten die in spotlie staan vind hij geen enkele nzb file ook met handmatig zoeken niet ik heb de nieuwe spotlite ben nu 14 uur bezig om een cd te downloaden
Spotnet heeft inderdaad een download optie, met spotlite kan je binnen twee tellen een nzb file downloaden. De nzb file vervolgens openen met Sabnzb.
Spotlite gebruik ik al jaren en nooit problemen gehad, de ziggo account had ik  vervangen door Eweka.
http://www.snelrennen.nl/spotlite/configureren.php
http://www.eweka.nl/

Offline Rene1979

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2012/11/18, 13:02:35 »
hij vind geen enkele NZB file wat ik al vaak gezegd en Sabnzb zegt dat ik geen ziggo account heb en dat mijn ziggo email adres niet bestaat ik heb alles 7 x opnieuw ingevoerd blijft het zelfde gek want heb al 11 jaar ziggo en mijn ziggo email adres

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #45 Gepost op: 2012/11/18, 13:19:31 »
hij vind geen enkele NZB file wat ik al vaak gezegd en Sabnzb zegt dat ik geen ziggo account heb en dat mijn ziggo email adres niet bestaat ik heb alles 7 x opnieuw ingevoerd blijft het zelfde gek want heb al 11 jaar ziggo en mijn ziggo email adres
Weet je zeker dat je instellingen in spotlite en sabnzb goed staan, kijk hier eens:

https://static.ziggo.nl/images/20110621_GebruikersHandleiding_internet_v1.7_Cisco_web_tcm14-16773.pdf#zoom=85
Je Emailadres en je wachtwoord heb je nodig, de wachtwoord die je gebruikt om je webmail te openen.

Offline Rene1979

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2012/11/18, 13:21:59 »
Ik ben geen achterlijk hoor om mijn gegevens in te vullen heb ik 11 x ingevoerd maar hij zegt ik heb geen ziggo aansluiting en spotnet op mijn laptop werkt al jaren met de zelfde gegevens en spotlite vind geen enkele NZB file maar het leuke is nu dat ik dus niet meer in linux kom niet met opstarten en recovery ik ben sowieso al mijn bestanden afbeeldingen kwijt

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #47 Gepost op: 2012/11/18, 13:34:54 »
Niemand beweert hier dat je achterlijk bent, ook ik niet. Ik probeer je alleen maar te helpen.

Offline Rene1979

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2012/11/18, 13:37:09 »
de gegevens klopt zeker wel spotnet op mijn windows laptop werkt met de zelfde gegevens ik heb nog contact gehad met ziggo alles klopt alleen spotlite geef geen enkele nzb files aan als ik rechts boven klik. Ik kan nu niks meer nakijken aangezien linux niet meer opstart breng morgen naar een pc winkel om mijn bestanden terug te halen

Offline Rene1979

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2012/11/18, 13:39:03 »
Geen geduld heeft hier totaal niks mee te maken als spotlite geen nzb files vind met de handleiding en sabnzb zegt dat ik geen ziggo aansluiting heb terwijl mijn gegevens kloppen dan ligt niet aan mij hoor blijkbaar is linux zo moelijk dat je na 2 dagen nog niks kan downloaden