Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tablet  (gelezen 27400 keer)

Re: tablet
« Reactie #50 Gepost op: 2012/11/18, 22:49:30 »
@emiel: Nee, ligt niet in de winkel.

@femke: Tja, het is maar net wat je zelf wilt. Misschien is Android voor jou wel prettig op een tablet. Probeer het uit, zou ik zeggen.

« Reactie #51 Gepost op: 2012/11/18, 23:12:26 »
@foxofinfinety, Hebben ze die tablet niet in de winkel liggen zodat je hem kunt proberen?
volgensmij inderdaad niet, en als dat wel zo is zijn ze hier in de wijk vaak uitverkocht voor ik er ben (moet bij Aldi ook altijd direct 9:00 er zijn) :rolleyes:

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #52 Gepost op: 2012/11/19, 00:48:39 »
@foxofinfinety, Hebben ze die tablet niet in de winkel liggen zodat je hem kunt proberen?
volgensmij inderdaad niet, en als dat wel zo is zijn ze hier in de wijk vaak uitverkocht voor ik er ben (moet bij Aldi ook altijd direct 9:00 er zijn) :rolleyes:

Zou wel dat dock erbij nemen zodat je een hoes hebt en toetsenbord.
Is niet duur en wel handig.

FrSu

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 2012/11/19, 19:45:02 »
Transformer van Asus met dock gekocht via MP. Leuk ding. :D

« Reactie #54 Gepost op: 2012/11/19, 21:12:00 »
Die proline van het kruitvat en de Qware van Intertoys zijn leuke speledingen, uiteraard wel de witte genomen, om die ipad mannen op het verkeerde been te zetten  =D
Heb vandaag een 7' erbij gehaald voor €99.- om wat dingen te testen, dit is de nieuwste met 1.2Ghz cpu en is rete snel moet ik zeggen.
Er worden heel veel Rom's voor gemaakt waardoor hij nog sneller word en zuiniger met de batterij omgaat.

De 8' kost €139,- en is vrijwel hetzelfde

Nogmaals leuke snelle tablets, en lekker goedkoop, laat hem echter niet uit je handen kletteren want als het scherm stuk is kost dit je ruim €80,-
Waardoor je hem dus beter kan kiepen en een nieuwe kan gaan halen.

Ik heb de Samsung in mijn handen gehad tijdje terug (vind hem nog vrij duur) en die doet zeker niet onder voor de Ipad, kwa looks en feeling.
erg mooi ding, maja nog wel een beetje duur.
En dat hij niet onder doet kwa looks voor de Ipad heeft er zeker mee te maken dat Samsung heel veel hardware maakt voor Apple  =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #55 Gepost op: 2012/11/19, 21:23:45 »

« Reactie #56 Gepost op: 2012/11/20, 10:45:06 »
Hier een review van het Kruidvatmodel :
http://www.tabletguide.nl/review/cherry-mobility-pro-line-2-kruidvat-review/

Ehm, nee. Dat is de vorige versie en niet de huidige.

« Reactie #57 Gepost op: 2012/11/20, 11:03:49 »
de 9,7" is wat ouder, als je ook de link naar de website van de kruidvat aanklikt die in de review staat krijg je de melding dat het artikel niet gevonden kon worden.

waarom hij duurder was weet ik echter ook niet, zo heel lang geleden was die nog niet eens, de review is van 2012-09-19
dus maar een paar maanden geleden, geloof overigens dat ik hem toen wel in de folder van kruidvat zag.

edit:
ik zal overigens even wat informtie plaatsen als hij er is, maar de levertijd is -/+ 4 dagen, dus zal rond donderdag/vrijdag zijn (mist hij niet vertraagd)
« Laatst bewerkt op: 2012/11/20, 11:07:10 door foxofinfinety »

« Reactie #58 Gepost op: 2012/11/20, 13:20:45 »
de 9,7" is wat ouder, als je ook de link naar de website van de kruidvat aanklikt die in de review staat krijg je de melding dat het artikel niet gevonden kon worden.

http://www.tabletguide.nl/review/cherry-mobility-pro-line-2-kruidvat-review/

dit is toch de review en die is niet best.

Maar dat is dus niet de eerder gelinkte in in topic die nog in de winkel moet verschijnen een dezer dagen...

« Reactie #59 Gepost op: 2012/11/20, 14:57:22 »
Dit is de nieuwste en die komt over een paar dagen in de verkoop: http://www.kruidvat.nl/tablet
Was al eerder gelinkt op deze pagina...

« Reactie #60 Gepost op: 2012/11/20, 15:05:22 »
Ja, dat klopt. Toen had ik het over 2 versies, deze en die andere die duurder is. Daar werd van verteld dat daar geen review meer van is, maar die is er dus wel.
Hè, hè....zijn we er nu uit?

Ik heb een andere vraag. Je hebt van die Terra Mobile Pad 1080 Zwart SSD GPS
Doen 710 euro nog wat!!  :o

Heeft iemand hier weleens van gehoord? Zie deze site: http://tweakers.net/pricewatch/305463/terra-mobile-pad-1080-zwart.html

Ja dat ding wordt geleverd met Windows 7 Professional en totnutoe zijn alle Windows 7-tablets erg duur...

« Reactie #61 Gepost op: 2012/11/20, 15:05:40 »
Dit is de nieuwste en die komt over een paar dagen in de verkoop: http://www.kruidvat.nl/tablet
Was al eerder gelinkt op deze pagina...

Zal vast kwaliteit zijn.  :-X
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

Offline Dave

• Lid
« Reactie #62 Gepost op: 2012/11/20, 17:39:54 »
Zal weinig mis mee zijn.
die uitbreiding met 16Gb lijkt me wat mager. (van 16 naar 32)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #63 Gepost op: 2012/11/20, 18:17:52 »
Het geen wat mij tegenviel en waarom ik voor een duurdere ben gegaan is het scherm.
Het is dan nog niet de kijkhoek of de resolutie van het scherm maar hoe het scherm reageert op aanraking en dan valt dat bij de meeste budget dingen tegen.
Ik heb overal waar ze tablets verkopen. de dingen geprobeerd en dat gedeelte was iets wat bij een groot deel tegen viel en waar ik mij aan ergerde en waar ik dus op af knapte.

Maar dat is voor iemand anders weer anders en daarom zeg ik probeer ze zelf.
Er zijn er bij die een redelijk tot goed touchscreen hebben en op andere dingen wat minder zijn maar desondanks wel goede systemen zijn.
Ze deden alleen niet aan mijn eisen en aangezien ik waarschijnlijk andere eisen heb dan anderen kan het voor iemand anders wel een systeem zijn wat ze zoeken.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #64 Gepost op: 2012/11/20, 19:36:27 »
Het geen wat mij tegenviel en waarom ik voor een duurdere ben gegaan is het scherm.
Het is dan nog niet de kijkhoek of de resolutie van het scherm maar hoe het scherm reageert op aanraking en dan valt dat bij de meeste budget dingen tegen.
Ik heb overal waar ze tablets verkopen. de dingen geprobeerd en dat gedeelte was iets wat bij een groot deel tegen viel en waar ik mij aan ergerde en waar ik dus op af knapte.

Maar dat is voor iemand anders weer anders en daarom zeg ik probeer ze zelf.
Er zijn er bij die een redelijk tot goed touchscreen hebben en op andere dingen wat minder zijn maar desondanks wel goede systemen zijn.
Ze deden alleen niet aan mijn eisen en aangezien ik waarschijnlijk andere eisen heb dan anderen kan het voor iemand anders wel een systeem zijn wat ze zoeken.
Hier ben ik het wel mee eens, maar ik moet toegeven dat de kwaliteit van budgetmodellen wel vooruit gaat.
Nog een toepasselijk berichtje:
'Tablet streeft laptop in 2013 voorbij'

http://computertotaal.nl/gadgets/26712--tablet-streeft-laptop-in-2013-voorbij-.html

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #65 Gepost op: 2012/11/20, 20:26:21 »
Maar duurkoop is niet altijd de beste koop. (en goedkoop is vaak duurkoop)
Toch?

Wie zegt mij dat die Windows 7 tablet die ik ergens aangaf, de Terra mobile pad, die 710 euro moet kosten............of dat wel een goed ding is?
Misschien is die van het Kruitvat wel beter. Het verschil is uiteraard het OS, maar toch.
Een duurkoop is altijd een miskoop,het gevoel: ik heb te veel betaald , een goede koop hangt af wat je van het product verwacht en of het voldoet.
De best beoordeelde tablets zijn voor heel veel mensen helaas te hoog geprijsd.
Maar de tablet markt staat niet stil, elke week verschijnen weer nieuwe modellen en als ik een budgetmoddel vergelijk met een paar jaar geleden dan kan ik niet anders zeggen: de kwaliteit gaat flink vooruit.. 
Wil je een tablet kopen, ga naar een winkel om je te oriënteren maar vooral, om te proberen.

FrSu

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 2012/11/20, 20:41:49 »
Via MP kun je prima een leuke tablet scoren en er dan niet teveel voor hoeven te betalen. Vooraf kijken wat je wilt is dan  inderdaad raadzaam. De Asus die ik nu heb is een prima ding en en Samsung heeft ook mooie 10 inch tablets.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #67 Gepost op: 2012/11/20, 21:35:24 »
Dat de budget dingen beter zijn geworden is een feit.
Maar ik merkte nog best een groot verschil bij de verschillende tablet's onderling en daarom heb ik ze allemaal eerst geprobeerd en heeft het lang geduurd voor ik er 1 gekocht heb.

Je hoeft niet de duurste tablet te hebben om toch een leuk en goed systeem te hebben die goed reageert op aanraking en soepel draait.
Ik heb wel gemerkt dat het vanaf de 200 Euro en omhoog het beter word met wat uitzonderingen daar gelaten.

@Femke98, je weet pas of het een goed ding is als je het in je handen hebt gehad en het vergeleken hebt met andere tablet's.
Kan alleen maar zeggen, ga de winkel in en probeer ze allemaal en vergelijk ze. Kijk niet naar de prijs maar puur hoe je ze vind werken en vergelijk dan de systemen die jij het beste vond reageren en werken met elkaar en kijk dan naar wat je er mee wilt doen en wat je er op wilt hebben en kijk bij die systemen naar de prijs.

Mij persoonlijk bevielen de Samsung en de Asus heel goed.
Ben voor de Asus gegaan voor wat er op zit aan aansluitingen en het toetsenbord.
Wilde namelijk een USB poort hebben zonder verloopstuk nodig te hebben en een toetsenbord.
Dat had de Asus in een mooi systeem bij elkaar zitten voor mij en vandaar dat ik voor de Asus heb gekozen.
De 7 inch vond ik wat te klein maar een kennis van mij heeft een 7inch genomen omdat hij veel onderweg is en het makkelijker meenemen vind.
Ik gebruik mijn tablet meer voor thuis en heb andere eisen.
Je moet dus wel kijken waar je het voor gaat gebruiken en wat je eisen zijn.

« Reactie #68 Gepost op: 2012/11/21, 10:22:46 »
Ja, dat klopt. Toen had ik het over 2 versies, deze en die andere die duurder is. Daar werd van verteld dat daar geen review meer van is, maar die is er dus wel.
Hè, hè....zijn we er nu uit?

Ik heb een andere vraag. Je hebt van die Terra Mobile Pad 1080 Zwart SSD GPS
Doen 710 euro nog wat!!  :o

Heeft iemand hier weleens van gehoord? Zie deze site: http://tweakers.net/pricewatch/305463/terra-mobile-pad-1080-zwart.html

Ja dat ding wordt geleverd met Windows 7 Professional en totnutoe zijn alle Windows 7-tablets erg duur...

Windows 7 zal iets bijdragen maar niet de hoofdschuldigen zijn.

Kwaliteit kost geld kijk maar naar de Panasonic FZ-A1 die kost €.1200.- en daar draait echt Android op.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #69 Gepost op: 2012/11/21, 10:49:21 »
@Gandyman: Leg mij dan eens uit waarom alle andere Windows 7-tablets dan net zo duur zijn? Wel erg toevallig namelijk...

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #70 Gepost op: 2012/11/21, 17:25:05 »
@Gandyman: Leg mij dan eens uit waarom alle andere Windows 7-tablets dan net zo duur zijn? Wel erg toevallig namelijk...

Je hebt ook goedkopere Win 7 tablets als z nog verkocht worden.
Er waren juist een stel budget tablet's met Win 7 maar ik heb ze al een tijdje niet meer gezien. Denk dat ze allemaal op Android over zijn gegaan omdat die Win 7 dingen niet verkochten.

Maar de prijs heeft niets met Windows 7 te maken maar met de hardware.
Dat er wat verschil is tussen Android en Win 7 in prijs kan best maar dat is niet veel.

« Reactie #71 Gepost op: 2012/11/21, 19:44:22 »
Archos 9 PCtablet 32 GB - Windows 7 Starter -  1GB RAM, 32GB Flash, 1,20Ghz Single-Core Atom met HTT - kost 329,-
Acelead Tab (kan model niet vinden) - Windows 7 Home Basic - 2GB DDR3, 32GB Flash, 1,66Ghz Dual-Core Atom met HTT -  kost €335,08

acelead ken ik overigens niet, maar Archos is goed, die kan je van de trap laten vallen en dan werken ze nog (weet ik uit ervaring...zit wel een deuk in de behuizing (Archos 405 Portable media Player)).

veel goedkoper word het niet, i.v.m. licentie kosten, en Atom processoren zijn vaak duurder dan ARM opties.

terug naar Android:
mijn Pro-Line 2 Tablet is onderweg, komt als het goed is dus morgen aan.
mijn ouders hebben echter bijde een Yarvik tablet en dat zijn ook goedkope tablets, maar zijn wel goed.
wel hebben de Yarvik tablets ook bleeding (hoort niet, maar is in praktijk niet echt een probleem) en reageren volgens reviews 'traag' maar dat merk je totaal niet tenzij je echt enorm snel wil typen, wat mij op een tablet toch niet lukt.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/21, 19:46:27 door foxofinfinety »

« Reactie #72 Gepost op: 2012/11/21, 23:19:44 »
"veel goedkoper word het niet, i.v.m. licentie kosten, en Atom processoren zijn vaak duurder dan ARM opties."

Waarmee dus bewezen wordt dat Emiel ongelijk heeft. Alaaf!

En ja klopt, Intel Atom is voor OEMs zo'n 50 euro duurder per CPU dan ARM.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #73 Gepost op: 2012/11/22, 02:06:19 »
In Azie verkochten ze die dingen voor nog geen 200 dollar.
Kwaliteit was waarschijnlijk niet denderend maar ze werden gemaakt.
Hier niet te verkrijgen maar ook als ze hier wel te krijgen waren, waren ze naar mijn mening niet functioneel.
Win 7 op een klein systeem wat niet bedoelt is voor touch werkt niet echt fijn.

Offline bwman

• Lid
« Reactie #74 Gepost op: 2012/11/22, 02:08:13 »
ik heb vandaag de proline 2 in mijn handen gehad, een collega van op het werk heeft vandaag eentje gekocht en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was van het aanraakscherm, ik dacht ook voor die prijs kan het scherm niet denderend zijn maar de aanraak gevoeligheid de kijkhoek ed zijn echt wel goed. ook het bijgekochte toetsenbord en "mapje" zijn dik in orde.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast