Beste mensen,
Hartelijk bedankt voor de reactie's.
Vraag niet hoe, maar het is gelukt
Mijn eerste indrukken zijn niet vreselijk positief helaas.......
Ik zal even vergelijken met hoe -door een paar enthousiastelingen- in het verleden dit os aangeraden werd en mijn bevindingen;
+ makkelijk te installeren
+ licht programma (gebruikt weinig van je pc voor het draaien van os zelf)
+ dus ook snel
+ geen vastlopers of foutmeldingen
+ gewoon al je programma's kunnen installeren wat je op windows ook kan
+ het is eigenlijk gewoon mac osx maar dan nog beter en kan op een normale pc
Nu wist ik bij onderzoek al dat alles niet zo erg mooi was als voorgespiegeld, maar toch wilde ik het proberen en vond:
- niet zo makkelijk dus echter........installeren was een b*tch
- kan wel zo zijn, maar er zit bijvoorbeeld geen driver in voor het moederbord en de vga draait op een "nooddrivertje"; tot zover de kracht die ten goede komt aan mijn andere programma's.
- idem; is wel snel maar op mijn pc zie ik weinig verschil met W7 of laat staan Lion
- vastlopers/foutmeldingen direct na de eerste opstart, daarna echter niet meer; het deed echter niet veel goeds voor me als je dat ineens ziet terwijl je (hoge) verwachtingen hebt
- dat is dus niet zo.......emulator nodig en dan nog kan ik de belangrijkste dingen voor mij niet installeren.....dat is een "biggie"
- absoluut niet! Hoezo zelfs?? Omdat er pictogrammen in beeld komen? Omdat "instellingen" direct afgekeken lijken van mac osx? Komt niet eens in de buurt.......
Nu begrijp ik dat dit een Ubuntu forum is en ik mezelf niet geliefd maak.......het is ook niet de bedoeling om "jullie liefde" te bashen hier, maar gewoon als "verse beginner" de eerste indrukken te geven; hoe ziet een buitenstaander het.
Voor "jullie" is het klaarblijkelijk wel een goed systeem; dat staat buiten kijf, maar voor mij.......ik wilde het proberen, heb het staan en speel er nog wat mee, maar zoals het er nu naar uitziet, gaat het er binnenkort weer af.
Wat waren mijn verwachtingen?
Zoiets als een mac osx (weer die vergelijking, maar dat wordt ook vaak gezegd) en een os waar ik wat meer mee kon, wat snel was.
Ik heb ervaring met windows en diverse soorten mac osx en hoewel het beter zal zijn dan windows indien je het niet voor gamen gebruikt, is het niet een mac osx waarbij ik gelijk toe toe geven dat je daar ook niet goed uit de voeten kan met gamen.
Tot zover mijn feedback; sorry dat het -mij in ieder geval- niet bevalt. Mocht er nog verandering in komen, kom ik daar uiteraard nog op terug.
Het gemis aan stuurprogramma's en het niet kunnen installeren van enkele belangrijke zaken maken het voor mij een vrij nutteloos os.