Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan niet meer back uppen(dmv back in time)na upgrade naar 12.04  (gelezen 761 keer)

De externe harde schijf draait wel braaf het hele assortiment wat ik wil back uppen af,maar geeft daarna de volgende foutmelding aan:Take snapshot (profile 1):

[E] Error: rsync: opendir "/home/elizabeth/.config/nautilus-actions" failed: Permission denied (13)
[E] Kon back-up 04-11-12 12:16:47 niet aanmaken !!!

Ik heb al eens gekeken bij Nautilus maar dat is me te ingewikkeld,is er misschien een terminal commando om toch een back up te maken en Nautilus te omzeilen?
Wanneer dat nodig is kan ik allerlei technische info over desktop en laptop geven, kan misschien handig zijn voor helpers.
GAAF DAT JE ME HELPT!

Re: Kan niet meer back uppen(dmv back in time)na upgrade naar 12.04
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/04, 13:09:33 »
failed: Permission denied (13) Dit moet je draaien als root en niet als gebruiker. Dus nautilus opstarten met het commando: gksudo nauitilus
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/04, 15:05:04 »
Ik heb je terminal opdracht daarin geplakt  en op enter maar er gebeurde niets,
toen heb ik na die opdracht back in time in terminal +enter er gebeurde ook niets,
daarna heb ik het progje back in time weer gestart maar die komt met de opmerking:¨Kan back-upmap niet vinden.
Als deze op een extern medium staat, gelieve dit aan te sluiten en op OK te drukken.¨

Before het upgraden van Ubuntu bewaarde ik mijn back in time back ups op een externe harde schijf, die is aangesloten op mijn pc,en op mijn pc heb ik(wie niet) een persoonlijke map die ik regelmatig back up te.

Dus ik snap die opmerking van back in time niet,wie o wie verteld mij wat ik verkeerd doe,maar vooral wat ik moet doenom een back up te maken

Wanneer dat nodig is kan ik allerlei technische info over desktop en laptop geven, kan misschien handig zijn voor helpers.
GAAF DAT JE ME HELPT!

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/04, 15:14:55 »
Controleer of de externe schijf correct aangesloten is. Is die nog wel aangekoppeld met dezelfde naam als voor de upgrade? Controleer ook of je wel (nog) eigenaar bent van de folder waar de backup moet terecht komen.

« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/04, 16:04:31 »
¨Controleer of de externe schijf correct aangesloten is. Is die nog wel aangekoppeld met dezelfde naam als voor de upgrade? Controleer ook of je wel (nog) eigenaar bent van de folder waar de backup moet terecht komen.¨

Vermoedelijk zit hier de ¨stoorzender¨Vanadium,bij het upgraden is de ext schijf losgekoppeld geweest (door een steunpunt man gedaan,dus die is wel weer goed aangekoppeld.
Maar hij heeft ook de ext schijf +de pc schijf in drieen gedeeld,om reden die ik nu even kwijt ben,
ik weet wel hoe het deel heet op de ext schijf waar mijn back ups naar toe moeten,ik ga met jou antwoord eerst nog even zelf proberen,en dan laat ik dat steunpunt deze hele conversatie lezen ,en het komt vast weer goed!
GAAF DAT JE ME HELPT!

« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/04, 17:43:10 »
Foutje van mij gksudo nauitilus een i teveel moet zijn gksudo nautilus mijn excuses. :-[
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.