Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: IP als Amerikaans instellen  (gelezen 6954 keer)

Offline arthur2708

• Lid
  • Steunpunt: Nee
IP als Amerikaans instellen
« Gepost op: 2012/11/04, 11:12:38 »
Kan ik mijn IP als zijnde een Amerikaans adres instellen?
In Miro zit namelijk Hulu, een manier om series te bekijken, maar die werkt alleen voor mensen in de VS.
Dus kan ik mijn PC / IP laten denken dat hij ook in de VS zit om zo alsnog die series te kunnen bekijken ?
You gotta be hungry !

Offline joop905

• Lid
Re: IP als Amerikaans instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/04, 11:22:48 »

Offline Buzzin

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/04, 13:58:52 »
Kan ik mijn IP als zijnde een Amerikaans adres instellen?
In Miro zit namelijk Hulu, een manier om series te bekijken, maar die werkt alleen voor mensen in de VS.
Dus kan ik mijn PC / IP laten denken dat hij ook in de VS zit om zo alsnog die series te kunnen bekijken ?

Bot gezegd: dat kan niet.
Er is een algemene lijst met IP adressen, waar op staat welke adressen bij welke providers horen (en dus welk land).
Het externe IP adres dat jij van je provider krijgt is dus bekend als Nederlands
De interne adressen (de adressen die jouw computer heeft en eventuele andere apparaten binnen je netwerk) zijn niet bekend op internet zodat die er niet toe doen.
Je kunt dus niet jouw pc iets wijs maken .... daar kijkt de hulu server niet naar :)

Er is echter een 'trucje':
Wat je dus zou moeten doen is het gebruiken van een proxy.
Hiermee leidt je jouw verkeer door een andere server heen (de proxy). Hierdoor is het adres dat iets bij hulu opvraagt het adres van de proxy.
Dus een Amerikaanse proxy zou dan moeten werken.

De links van Joop laten zien waar je ze kan vinden.

Bedenk hierbij wel dat al je verkeer via een server van een ander gaat .... zorg er dus wel voor dat je het alleen gebruikt voor deze dienst, om te voorkomen dat ze er vandoor gaan met bijv. je internetbankier gegevens ofzo.
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
Debian/Devuan, KDE & Vivaldi addict, RedHat Engineer

Offline maikelonline

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/13, 16:42:34 »
Je kan ook een vps huren, vrji goedkoop zoals bij chicagpvs.com, dan een ssh tunnel er naar boren en via sock 5 kijken, werkt perfect. 5,- per maand voor 2 TB aan traffic.

http://kovyrin.net/2008/12/11/using-ssh-tunnel-connection-as-a-socks5-proxy/

Overigens is deze truuk ook perfect om bepaalde poorten,diensten te bereiken via een netwerk dat nogal dichtgetimmerd is. Hint aan scholieren ;-)
I suppose many people will continue moving towards careless computing, because there's a sucker born every minute.