Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Anoniem meldingen doen aan moderatoren ongewenst?  (gelezen 2105 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Anoniem meldingen doen aan moderatoren ongewenst?
« Gepost op: 2012/10/30, 23:33:25 »
Ik kijk weleens wie er online is. Het valt me op dat er zowat elke keer dat ik dat doe, een "gast" bezig is om een melding te doen aan de moderatoren.  :o

Dat lijkt me ongewenst. Iemand die een melding doet, hoort m.i. lid te zijn van dit forum, en de verantwoordelijkheid te nemen voor zijn melding. Anonieme meldingen horen daar niet bij, voor mijn gevoel.

Kan dit niet beter worden veranderd, zodat alleen leden zulke meldingen kunnen doen?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Anoniem meldingen doen aan moderatoren ongewenst?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/31, 00:31:36 »
Los van informatie op de "wie er online is"-pagina (die kan misleidend zijn) en zolang het geen overmaat aan spam geeft voor de moderatoren zie ik er alleen voordeel in dat altijd iedereen, desnoods anoniem, kan reageren op een bericht.  :)

Anoniem posten is (waarschijnlijk) niet mogelijk (zonder te veel spam).
Klik links bovenin op Documentatie

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Anoniem meldingen doen aan moderatoren ongewenst?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/31, 00:51:54 »
We hebben deze discussie intern ook gevoerd  ;)

De bedoeling van deze mogelijkheid is om een zekere 'open' uitstraling te hebben, we zijn geen sekte. Het ganse internet kan het open gedeelte lezen, zo men wil. Dus een opmerking maken of iets wel kan, daar willen we ons ook niet voor afsluiten. Een melder uit 'anonieme hoek' moet eerst door onze spamfilters (en die zijn streng tegenwoordig), en is bij ons via zijn/haar e-mail adres bekend. Het komt weinig voor, eerlijk gezegd krijgen we vaker vage meldingen binnen via Launchpad. Het kan zijn dat dit toeval is dat dit net die enkele keren is gezien.

We staan open voor -heel sporadisch- opmerkingen uit de buitenwereld, of we er wat mee doen is een tweede. Ik denk dat het geheel wel meevalt.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Anoniem meldingen doen aan moderatoren ongewenst?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/31, 01:45:16 »
We hebben deze discussie intern ook gevoerd  ;)

De bedoeling van deze mogelijkheid is om een zekere 'open' uitstraling te hebben
Intern discussie over een 'open' uitstraling ???
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Anoniem meldingen doen aan moderatoren ongewenst?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/31, 01:53:23 »
Spambots willen op zoveel mogelijke manieren hun reclame kwijt. SMF is een bekend pakket dat heel veel gebruikt word, dus ook een leuk doelwit voor spammers om hun bots op zoveel mogelijk manieren via de software spam te laten versturen. Berichten melden met reclame kan daar 1 manier van zijn. De spambots zullen stranden op de filters en verificatie, maar als ze op de rapporteerpagina zitten, is dit natuurlijk wel zo te zien in de activiteiten lijst, hoewel ze niet verder zullen geraken.

Denk er altijd aan dat een gast eender wie of wat kan zijn. Dat hoeft daarom geen persoon te zijn.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Anoniem meldingen doen aan moderatoren ongewenst?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/31, 10:18:49 »
Gast    10:16:08    Verborgen wat is dat dan weer? Verborgen?

Re: Anoniem meldingen doen aan moderatoren ongewenst?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/31, 11:00:20 »
@Cees: Haha inderdaad klinkt dat wat typisch...



@allen: Ter verduidelijking, zo ziet het er dus uit:

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Anoniem meldingen doen aan moderatoren ongewenst?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/31, 11:04:31 »
We hebben de interne discussie gevoerd of we dit wilden handhaven *zout aanreikt* ...

Een 'gast' met 'onbekende actie' is waarschijnlijk een zoekmachine. Er zijn bv. vrijwel constant twee servers van Google uit Finland (!) hier actief, en Baidu komt ook wel eens op de koffie. Doe maar eens een reverse DNS lookup  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Anoniem meldingen doen aan moderatoren ongewenst?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/31, 13:24:28 »
Ongeveer de helft van het verkeer wordt  veroorzaakt door zogenaamde "spiders" van zoekmachines.
Zo komen Google, MSN, Yahoo en nog een aantal anderen enkele tienduizenden keren langs per dag.

Uit de statistieken blijkt ook dat spambots veel verkeer genereren. Zo is er een computer met Duits IP-adres deze maand al 15.000 keer langs geweest om te proberen om rottigheid uit te halen.

En een "onbekende actie" kan van alles zijn. Voor de meest voorkomende dingen (topics bekijken, een antwoord plaatsen, in- en uitloggen etc.) zijn wel meldingen, maar voor een hoop andere acties zijn die er niet, bijv. het bekijken van de ledenkaart, de helpfunctie enz.