Mijn link lees je niet, daar staat bij booten f9 indrukken dan krijg je een menu om te booten vanaf de cd, probeer dit eens.
Het is me, in een tiental pogingen, één keer gelukt om dit scherm op te roepen.
Bij het (her)opstarten reageert de computer soms gewoon nièt als ik op de esc-knop druk, het lijkt wel een soort van kansspel genre "probeer maar eens om windows hieraf te krijgen, lukt je toch niet na na na!". Meestal reageert hij wel, maar dan kom ik in een "Windows Opstartbeheer". Dan heb ik zowat de keuze tussen Windows starten en Windows starten (dat soort dingen met veilige modus e.d.m.). Maar F9 heeft daar geen effect en ik vind op geen enkele andere manier het 'boot-volgorde-menu'.
Het is me daarnet toch één keer gelukt. Dan heb ik de boot-volgorde gewijzigd en is hij effectief vanop de cd beginnen opstarten. Dan kreeg ik zelfs een 'ubuntu-donkerpaars' scherm, maar daar hield het bij op. Er gebeurde niks meer...
Ik dacht even dat het aan de cd lag, want bij een andere cd lukte het niet, maar ook nu krijg ik bij die cd waar ik één keer dat scherm kreeg, weer gewoon het scherm 'windows-opstartbeheer'...
Ik blijf proberen, maar heeft nog iemand tips?