Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet tv wil niet afspelen op totem (*.asx)  (gelezen 776 keer)

baszsiejj

• Gast
internet tv wil niet afspelen op totem (*.asx)
« Gepost op: 2007/02/25, 19:35:21 »
hallo,

ik heb ubuntu dapper drake (6.06) en wil graag via deze site tv kijken.

De link naar deze steams zijn in *.asx formaat en worden niet herkent door totem, realplayer kan ik niet installeren omdat deze volgens synaptic mogelijk conflicteerd met reeds geinstalleerde software =(

Ik ben al enige dagen op zoek naar een add-on of update voor totem, maar kon helaas niets vinden.

Ik vond wel spelers die deze vorm van media wel ondersteunen maar als ik die heb geistalleerd kan ik deze applicatie wel gebruiken, maar als ik op die link klik, opent hij dat *.asx bestand automatisch met totem.

Weet iemand toevallig een add-on voor totem die dit wel ondersteund, en als deze er niet is, kan iemand mij dan uitleggen hoe je kunt veranderen dat deze niet automatisch met totem worden geopent, maar met een ander programma?

bij voorbaat dank,
bas

ps.: als ik op het *.asx bestand rechts-klik(muis) en op ''met andere toepassing openen'' klik en dan bv realplayer selecteer en op ok druk, gaat hij gewoon totem openen ipv realplayer... =S

pps.: kan iemand mij aub verder helpen op dit topic??? diegene die mij holp die reageerd al een geruime tijd niet, en mijn netwerk staat nog op onbeveiligd, hij ging mij verder helpen om het weer beveiligd te laten werken in ubuntu, meer informatie in dat topic b.v.d.

bas

Offline wutnubu

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/26, 07:55:36 »
Als je totem verwijderd ben hje het probleem ook kwijt.

Totem is een wat minder goede media-player. Gebruik mplayer, die kan veel meer en veel beter.
Zit in de repos.

Succes

baszsiejj

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/26, 20:53:07 »
ok ik ga der aan knutselen

bedankt!
grtz, bas

Offline Dave

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/26, 23:00:01 »
eens geprobeerd op die site.
mplayer geeft wel een foutmelding maar speelt wel af.
terug gezet op totem en die speelt het perfect af.
nou ja wel in een nieuw scherm maar dat ben ik al zo gewend.

ik neem aan dat je alle media extra's van Ubuntu al geinstalleerd hebt?
http://medibuntu.sos-sts.com/index.php