Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem draadloos internet  (gelezen 2859 keer)

stefanos

• Gast
probleem draadloos internet
« Gepost op: 2007/02/25, 19:10:53 »
Ik heb ubuntu 6.10 geinstalleerd en heb een siemens santis wlan usb adapter. Bij netwerk staat er wlan0 en als ik wil activeren dan komt er iets op van there is a switch turned off ofzoiets. In windows xp werkt alles perfect. Kan iemand mij helpen?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/25, 19:41:41 »
installeer eens network-manager en network-manager-gnome
Gewoon, via Synaptic.

stefanos

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/25, 19:43:46 »
thx kan ik dit gewoon doen zonder internet?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/25, 19:53:58 »
Ik vrees van niet. Kun je hem niet even aan de draad hangen? Normaliter heeft een draadloze router ook een aansluitmogelijkheid voor een netwerkkabeltje.

stefanos

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/25, 20:16:27 »
Mja dat zal ik dan morge eens proberen want dan moet ik mijn pc helemaal versleuren omdat ik maar zo'n bijgeleverd mini kabeltje heb.

stefanos

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/27, 21:12:13 »
YEEESSSS mijn draadloos internet werkte dus blijkbaar out of the box :D. Ik was heel dom vergeten mijn draadloos netwerknaam in te geven *schaamt zich een beetje*.