Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XBMC en tv via de kabel  (gelezen 593 keer)

Offline RobinAJ

  • Lid
XBMC en tv via de kabel
« Gepost op: 2012/10/24, 17:31:34 »
In mijn pc heb ik  een tv-kaart van Haupage zitten met IR-afstandsbediening. Verder zit deze via de coaxkabel aangesloten op het tv-signaal (analoog, hoewel het tegenwoordig ook al digitaal over de kabel komt maar er zit geen digitale kast tussen). Het tv-signaal komt van Delta.
Verder heb ik Ubuntu er op staan en XBMC. Het lukt mij echter maar niet om de tv werkend te krijgen. Ik heb geen idee hoe ik dit verder aan moet pakken. Via veel googlen kom ik uit op plugins maar daar kom ik geen stap mee verder. Er wordt dan vooral over sateliet gesproken, ik heb het oude analoog over de coax, dus niet versleuteld.
Kan iemand mij op weg helpen?

Voorheen keek ik tv via VLC maar dan had ik voor elke zender een snelkoppeling. Nadeel was dat hij altijd gelijk opnam wat nogal in de mb's liep, voordeel was dat je kon stoppen om even iets te doen en dan weer verder kijken. Eigenlijk zou ik gewoon eens willen zappen via de afstandbediening. Is dat mogelijk onder Ubuntu? Met gedetailleerde uitleg kom ik er wel uit.

Het gaat om het eerste systeem in mijn handtekening.
HOOFD-PC:[Kast NZXT-Apollo zilver][Asus M3A32-MVPDeluxe][AMDPhenom9750][Kingston2x2GB][Club3D Radeon HD3870X2][WesternDigital3x320GB][Ubuntu 12.04-64bit]
CASEMOD-PC:[Kast Thermaltake WingRS][MSI K7T Turbo2 Palomino][AMD XP-Athlon1700+][Dimm768MB][Club3D MX200 64MB][Seagate160GB][Lubuntu 12.04]
NETBOOK:[Asus EeePC900][20GB SSD][1GB][wit][Ubuntu Netbook 11.04]