mijn bron was een foto op internet

maar dit logo doet verder niet veel als alleen branden. ik had een tijdje geleden al die laptop sticker van ubuntulaten maken, dus besloot daar het logo uit te figuurzagen, en daana maar eens kijken wat ik ermee ging doen. gebruikte materialen zijn onderandere plexiglas (wat dus op maat gezaagt en geschuurt is, veel lijm, 21 heldere blauwe leds en een ATmega 328 microprocessor met arduino bootloader. na veel problemen met voeding en voorwaarden om te starten of juist uit te gaan is dit het resultaat uitendelijk. mischien dat ik binnenkort de boel weer eens open ga schroeven om de blauwe leds te vervangen voor RGB leds, maar dat blijven duren dingen..maar goed, het zou zomaar kunnen.
ja, het scherm van de laptop geeft idd aan de achterkant licht, dit is alleen niet heel veel en is saai om als logoverlichting te gebruiken. natuurlijk is dit voor iedeen anders, maar als je al de moeite neemt een gat in je laptop te zagen en af te dekken met plexiglas of giethars....dan zou ik er zelf gelijk een paar ledjes in stoppen;)