Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird: naar eerste ongelezen mail springen  (gelezen 279 keer)

Offline Lutz

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Thunderbird: naar eerste ongelezen mail springen
« Gepost op: 2012/10/06, 11:28:32 »
Alle binnenkomende mail wordt door filters in mappen gestopt. Nu heb ik in een map blijkbaar 2 ongelezen mails, maar ik kan ze niet vinden. In view-toolbars kan ik wel alleen mappen laten zien de ongelezen mails omvatten, maar ik kan niet rechtstreeks naar een ongelezen mail in een map springen. Wat doe ik fout?  Wat betekent "compact folders" en "empty deleted"?

Offline HarzG

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Thunderbird: naar ongelezen mail springen met N
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/06, 14:29:49 »
Als je gewoon de "n"- toets gebruikt, gaat Thunderbird direct naar 1e ongelezen mail. Elke volgende keer vraagt Thunderbird of je naar de "andere map" wilt gaan voor de volgende ongelezen mail.
(... tenzij je in je filterregels zou hebben vastgelegd dat de verplaatste mails als "gelezen" moeten worden gemarkeerd)

Heb je een volledig Engelse Thunderbird?
Ik neem aan dat "empty deleted" de prullenbak leegt en dat "compact folders" de index actualiseert in een mail-map.
Lege mail-regels in de database ontstaan door verwijderde/verplaatste mails of als bijlagen worden weggehaald.
Stel je vrienden sturen bakken foto's waardoor je een slome mailbox hebt na verloop van tijd. Je kan alle bijlagen ook gewoon in een gewone fotomap plaatsen en nadien de bijlagen van deze grote mails verwijderen. De mailbox-grootte blijft bij het verwijderen net zoals die was. Pas na comprimeren ("compact") wordt dat de grootte van je PostvakIN compacter en ook sneller.
Xubuntu 16.04; siduction-15.1.0 Xfce