Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Ik heb zelf ca. 30 jaar (veelal gefrustreerd) met Windows gewerkt en ben nog steeds blij dat ik overgestapt ben naar Ubuntu,. Ik heb Windows de rug toegekeerd en overweeg een andere distro uit te proberen, maar blijf op een Unix systeem werken. Op welk(e)

solo - ik werk vanaf het begin met Ubuntu en wil niets meer met Windows
0 (0%)
solo - ik werk alleen met Ubuntu
1 (100%)
solo - ik werk alleen met Ubuntu en ben andere distri aan het onderzoeken
0 (0%)
duo - ik werk met Ubuntu en mis toch Windows
0 (0%)
duo - ik werk met Ubuntu en Mint
0 (0%)
duo - ik werk met Ubuntu en Fedora
0 (0%)
duo - ik werk met Windows en Kubuntu
0 (0%)
duo - ik werk met Edubuntu (vanuit schoolXubuntu
0 (0%)
trio - ik werk met Ubuntu en Kubuntu/Xubuntu/Fedora/Mint + een Windows versie
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1

Auteur Topic: Hitachi Retail harddisks (geen Linux)  (gelezen 491 keer)

Offline swoefie

  • Lid
    • ruudino-k
    • (besloten/18+) Twitteraccount
Hitachi Retail harddisks (geen Linux)
« Gepost op: 2012/09/26, 21:02:06 »
Ik ben nog niet zo bekend met de werking (en plaatsen van berichten) van dit forum, maar ik heb meer een notitie dan een vraag.

Op internet kwam ik (tijdens mijn nieuwsgierige onderzoeken) deze PDF tegen van Hitachi harddisks die alleen voor Windows Vista/Windows 7 beschikbaar zijn en niet voor Mac en Linux systemen. Er was nog geen topic van harddisks of hdd, dus bij deze.

Het betreft de Hitachi Desktop 'Retail' boven de 2 TB http://www.hitachigst.com/tech/techlib.nsf/techdocs/A9AF74F697524DFD882577F9000CF8BD/$file/Desktop_IDK_ds.pdf
Ik heb deze harddisks zelf al in de (online)winkel gezien en daar stond deze bijzonderheid niet vermeld.
~ Indien anderen ook eens 'echt eerlijk' naar elkaar zouden zijn, dan een leugentje om bestwil te verkopen of over anderen' te roddelen (als ze er niet bij zijn), dan zou het leven er veel vriendelijker uitzien. Je geeft dan ook je (evt.) kinderen het juiste voorbeeld.  Mijn partner en ik zijn open, eerlijk en oprecht naar elkaar en naar ons zelf,  sinds 2006 is 't zelfs onze levenstijl! ~

Re: Hitachi Retail harddisks (geen Linux)
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/26, 21:20:07 »
Ik zou niet weten waarom die HD niet werkt onder Linux. Eventuele software om diverse testen te doen, mocht die er bijzitten of via internet te verkrijgen zou inderdaad alleen voor Windows of Mac te gebruiken zijn. Of dit HGST GPT Disk Manager to overcome the 2.2 TB
limitation of Windows systems
 Maar er zijn genoeg programma's onder Linux te verkrijgen die exact het zelfde doen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Hitachi Retail harddisks (geen Linux)
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/26, 22:30:54 »
Ik noem dat puur gemak van de fabrikant. Dan hoeven zij ook niet garant te staan voor de beschikbaarheid van firmware utilities e.d. voor Linux. Die hdd is naar alle waarschijnlijk prima te gebruiken met Linux.