Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Resolutie vastzetten en indicator-sound in LXDE.  (gelezen 681 keer)

Resolutie vastzetten en indicator-sound in LXDE.
« Gepost op: 2012/09/25, 23:33:36 »
Voor een oude computer ben ik op zoek naar een werkomgeving die mij toepassingen laat starten en toegang verschaft tot nm-applet en indicator-sound. LXDE lijkt dit te kunnen, echter bevat het enkele eigenaardigheden.

* De gekozen schermresolutie in de instellingen wordt niet bewaard. Telkens na het aanmelden moet ik zelf weer de juiste resolutie instellen.

* Vaak verschijnt indicator-sound niet. Ik moet dan lxpanel handmatig herstarten om het te laten verschijnen.

Wie kent een oplossing voor bovengenoemde problemen?
« Laatst bewerkt op: 2012/09/26, 18:47:50 door Cumulus007 »

Re: Resolutie vastzetten en indicator-sound in LXDE.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/26, 18:47:53 »
Edit: Niemand? Kan ik misschien beter Lubuntu proberen?

« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/27, 20:47:01 »
Jammer, exit LXDE voor mij. Blijkbaar een stuk software dat nog in de kinderschoenen staat. XFCE kan me gelukkig wel bekoren.

« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/27, 20:55:09 »
Cumulus007,

Heb je al geprobeerd te werken met een /etc/X11/xorg.conf bestand.
Als deze bestaat hebben de instellingen die hier in staan voorrang dan de "auto-setup-van-X-org".
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/28, 11:47:53 »
Dat zou ik kunnen doen, maar eerlijk gezegd houd ik niet van configuratiebestanden, en daarnaast draai ik ook nog Unity soms, en Unity weet alles wel goed te detecteren.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/28, 12:34:10 »
eerlijk gezegd houd ik niet van configuratiebestanden
Dan is LXDE (al dan niet in de vorm van Lubuntu) waarschijnlijk niets voor jou: LXDE is behoorlijk Spartaans ingericht, en dat betekent dat je al gauw moet gaan lopen hakken in bestanden in /etc om dingen voor elkaar te krijgen...

Ik vind dat overigens juist wel aardig om te doen; een belangwekkend kijkje onder de motorkap van Linux. Een succesvolle terminalingreep blijft voor mij iets magisch houden. Spannender dan "klikkerdeklik".

Maar voor dagelijks gebruik verkies ik Xubuntu: daarin kun je verreweg de meeste zaken wel gewoon klikkerdeklik afhandelen, en het ziet er ook wat mooier en gelikter uit.