Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Half Opgelost] Duinsoft?  (gelezen 1724 keer)

[Half Opgelost] Duinsoft?
« Gepost op: 2012/09/06, 20:36:38 »
Weet er iemand of Duinsoft nog altijd naar behoren werkt? Daar ik dagelijks gebruik maak van Java voor mijn office toepassingen, maar geen miserie wil, lijkt die Duinsoft mij wel interessant. Bijgevolg heb ik duinsoft toegevoegd aan mijn pakketbronnen. Als ik echter sudo apt-key adv --keyserver keys.gnupg.net --recv-keys 5CB26B26 uitvoer, krijg ik : Executing: gpg --ignore-time-conflict --no-options --no-default-keyring --secret-keyring /tmp/tmp.REb0Li3F2K --trustdb-name /etc/apt/trustdb.gpg --keyring /etc/apt/trusted.gpg --primary-keyring /etc/apt/trusted.gpg --keyserver keys.gnupg.net --recv-keys 5CB26B26
gpg: opvragen sleutel 5CB26B26 van hkp sleutelserver keys.gnupg.net
?: keys.gnupg.net: Network is unreachable
gpgkeys: HTTP fetch error 7: couldn't connect: Network is unreachable
gpg: geen geldige OpenPGP gegevens gevonden.
gpg: Totaal aantal verwerkt: 0
Is de enige mogelijkheid die me resteert dus het handmatig installeren van Java?
« Laatst bewerkt op: 2012/09/07, 09:18:22 door Pattattezak »

Offline Tom

• Lid
Re: Duinsoft?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/06, 20:58:42 »
http://www.duinsoft.nl/packages.php

neem de regel
    deb http://www.duinsoft.nl/pkg debs all
    op in het bestand /etc/apt/sources.list, via Softwarebronnen uit je Systeemmenu of door het bestand aan te passen in een editor (als root)
    of:
    zet deze regel in een bestandje (bijvoorbeeld) genaamd duinsoft.list in de directory /etc/apt/sources.list.d
    importeer de gpg-sleutel met de opdracht (alles op één regel)
    sudo apt-key adv --keyserver keys.gnupg.net --recv-keys 5CB26B26
    voer de opdrachten (twee regels)
    sudo apt-get update
    sudo apt-get install update-sun-jre
    uit of gebruik Synaptic om het pakket te installeren
    de installatie van de Runtime Omgeving volgt automatisch
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/06, 21:18:22 »
Wanda,
Duinsoft is toegevoegd aan mijn pakketbronnen:

Bij de volgende stap wordt er echter niks opgehaald zoals aangehaald in de topicstart?

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/06, 21:22:01 »
Misschien een domme vraag maar: Heb je een werkende internetverbinding?

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/06, 21:34:54 »
Misschien een domme vraag maar: Heb je een werkende internetverbinding?
Zou kunnen, want dit staat er idd:

Citaat
Network is unreachable
Maar soms reageert die sleutelserver gewoon traag is mijn ervaring, probeer het anders nog eens.

« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/06, 23:33:15 »
Nog eens geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Bijgevolg heb ik gebruik gemaakt van webupd8.org.

Re: [Opgelost] Duinsoft?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/09/07, 08:16:52 »
Er schijnen wat problemen te zijn met die keyserver, blijkens de tekst op http://sks-keyservers.net/ (pool.sks-keyservers.net is de canonical name van keys.gnupg.net). Op duinsoft.nl/packages.php staat al dat je ook andere keyservers kunt gebruiken. Ik zal er maar een paar met name noemen.

Re: [Half Opgelost] Duinsoft?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/09/07, 09:19:51 »
LO blijkt niet goed samen te werken met de laatste nieuwe Java versie. Blijkbaar wordt ik verplicht om een oudere en minder veilige versie te gebruiken?

« Reactie #8 Gepost op: 2012/09/07, 10:38:20 »
Dan schakel je Java uit in de instellingen van LO.

« Reactie #9 Gepost op: 2012/09/07, 11:44:46 »
Er is samenwerking vereist met Thinkfree.com, dat ook Java ondersteuning nodig heeft. Java uitschakelen bij dagelijks gebruik, is volgens mij niet echt interessant?

« Reactie #10 Gepost op: 2012/09/07, 11:53:17 »
Ik weet niet of dat interessant is. Ik weet alleen dat Java in LO wel eens voor problemen zorgt en de prestaties ook achteruit brengt. Zie ook Pjotr's site daarover.

« Reactie #11 Gepost op: 2012/09/08, 08:51:25 »
Op Pjotr zijn website staat:
Citaat
5. U kunt Libre Office flink versnellen, door Java uit te schakelen in Libre Office. Als volgt:

Werkbalk Libre Office Tekstverwerker (Writer) - Extra - Opties... - LibreOffice - Java

Haal het vinkje weg bij: Gebruik een Java runtime environment
Klik op OK.

Dit gaat wel ten koste van enige functionaliteit.
Ik wil een goed werkend LO, Als ik Java uitschakel, werkt LO sneller, maar ervaar ik hetzelfde gebrek aan functionaliteit dat ik nu reeds heb.