Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost!55 plaatjes in de prullenbak en niet weg te krijgen!  (gelezen 8710 keer)

55 plaatjes en niet weg te branden!Ook niet met Tweak,want die heeft niks met de prullenbak.
Als ik gewoon op prullenbak legen klik zie je even een progressbar en verder niks.Als ik ze individueel kies om permanent te verwijderen krijg ik een foutmelding en bij de details staat alleen maar failed to delete the file.

Hoe is dit mogelijk in Ubuntu 12.04??

Overigens,als ik een bestand normaal wil verwijderen van een andere HD als die met Ubuntu er op,krijg ik altijd te zien dat die niet naar de prullenbak kan,en of ik die permanent wil verwijderen.. (Ik heb 3 HD's in mijn pc!)
« Laatst bewerkt op: 2012/09/08, 11:35:53 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline joop905

• Lid
Re: 55 plaatjes in de prullenbak en niet weg te krijgen!
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/06, 15:23:12 »
De Prullenbak zijn te vinden in ~/.local/share/Trash .
probeer dit eens Terminal:

sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/*

« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/06, 20:15:36 »
Sorry, werkt niet! :'(

Offline joop905

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/06, 21:11:34 »
en die 3 HD zijn dan gemount

« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/06, 22:54:26 »
Die 55 plaatjes, is de locatie waarvan ze verwijderd zijn nog aangekoppeld ?
Als die niet meer aangekoppeld is kan ik ( met een  probeerseltje op mij pc ) het ook niet weg krijgen , ook niet als ik de usb stick weer aankoppel.
Ook terug zetten lukt niet.
Door mijn probeerseltje heb ik nu dus het zelfde probleem  =D
Het is bij mij maar een klein bestandje en dus niet zo hinderlijk maar zou toch graag een oplossing weten

UPDATE

Na een herstart ( met aangekoppelde usb stick ) is de prullenbak leeg !
Ik weet niet hoe dat komt maar bij mij is het opgelost
« Laatst bewerkt op: 2012/09/06, 23:11:26 door jannenman63 »

« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/06, 23:04:30 »
Je hebt de plaatjes niet verwijdert als sudo of gksudo? Anders moet je ze als sudo of gksudo verwijderen.
« Laatst bewerkt op: 2012/09/06, 23:09:52 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2012/09/06, 23:20:20 »
Waarbij ik altijd gksudo nautilus (thunar) verkies
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #7 Gepost op: 2012/09/07, 00:04:00 »
gksudo nautilus heb ik eigenlijk nog niet geprobeert..En ja ze zijn allemaal gemount,alleen bij 1 heb ik geen rechten om iets te veranderen.Dus daar zou het aan kunnen liggen ware het niet dat daar geen plaatjes op staan.. Ga gksudo nautilus nog eens proberen.

edit:Ik kan met gksudo nautilus niet eens de inhoud van de prullenbak te zien krijgen! Wel met gewoon dubbel klikken op de map...Heeeel vreemd.
« Laatst bewerkt op: 2012/09/07, 00:09:12 door Lowlands »

Offline petervs

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2012/09/07, 08:00:59 »
Misschien werkt het om de .Trash in de root van die harde schijven te verwijderen.
Ubuntu MATE 16.04

« Reactie #9 Gepost op: 2012/09/07, 11:25:01 »
En hoe kom ik daar dan in?Heb de verdachte HD ontkoppelt omdat je dan dat alleen kan doen als je de prullenbak daar van leegt.Gedaan,werkt niet,maar hoe krijg ik die nou weer gekoppeld?Via Sudo Nautilus niet,want zie ik de HD dan niet meer..Terwijl het wel moet via de root,volgens een mededeling.

« Reactie #10 Gepost op: 2012/09/07, 13:20:51 »
Dat heb ik al gedaan via Nautilus,maar dan zie ik niks staan.Terwijl gewoon dubbel klikken op de prullenbak er wel inhoud is.En dat mounten van die HD's ging automatisch bij de installatie van 12.04...Dat was nog beter dan toen in 10.04,want toen kon ik ze maar tijdelijk mounten door in de computer op ze te klikken.Maar nu heb ik geen computer meer..

Als ik in de prullenbak op de eigenschappen van de plaatjes kijk,dan staat als locatie allemaal Trash ///

Waar zit die temp eigenlijk?Kan hem niet vinden in de persoonlijke map,met verborgen bestanden..
« Laatst bewerkt op: 2012/09/07, 13:34:19 door Lowlands »

« Reactie #11 Gepost op: 2012/09/07, 13:42:07 »
Er staat een proggie Mountmanager geinstalleerd,maar ik kan die niet op roepen via Dash! >:( Zelfs herinstallatie helpt niet..

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #12 Gepost op: 2012/09/07, 14:10:41 »
Kijk eens op de gemounte disks *zelf* of je een map ziet met .Trash-xxx?
http://askubuntu.com/questions/102099/where-is-the-trash-folder

« Reactie #13 Gepost op: 2012/09/07, 23:04:52 »
Je bent duidelijk niet helemaal op de hoogte van Unity...Ik heb alleen de Mount Manager herinstalleerd omdat ik die niet met Dash kon oproepen,maar vergeefs dus.Als de /// aan geeft dat het HD3 is,dan moet daar inderdaad dan de prullenbak leeg.
Die temp is echt niet te vinden in het bestandssysteem!En ook niet ergens anders,ik heb echt me het naadje gezocht zogezegd..
En met geen computer bedoel ik dus wat ik nog wel in 10.04 had,de icoontjes van de verschillende partities en HD's in mijn computer.Net als in windows.Die heb ik dus hier in Unity niet meer..
Temp is zelfs met Tweak niet meer te bereiken,anders dan dat je alle cache en buffers leeg moet gooien,en dat wil ik niet.Dan laat ik die plaatjes dan wel zitten zo veel qua KB's is het nou ook weer niet..Of zouden die plaatjes de thumbnailcache zijn?

edit:Nee,daar voor zijn ze nou ook weer te veel kb's..... ...Het zijn gewoon een zooi schermafdrukken die ik gemaakt hebt ooit,en nog een paar kleine plaatjes..
« Laatst bewerkt op: 2012/09/07, 23:08:46 door Lowlands »

Offline markba

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2012/09/07, 23:10:13 »
En met geen computer bedoel ik dus wat ik nog wel in 10.04 had,de icoontjes van de verschillende partities en HD's in mijn computer.Net als in windows.Die heb ik dus hier in Unity niet meer..
Die icoontjes staan ook niet in Unity/Dash maar in Nautilus. Met Unity heeft het dan ook niets van doen.

Offline markba

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2012/09/08, 09:58:08 »
Hier zit de ~/.local/share/Trash (= dus de rpullenbak)
Gedeeltelijk waar, want hier staat alleen de prullenbak van je home-map. Als je een extra drive hebt (kan intern of extern, bv usb zijn), dan staat er op die drive een verborgen mapje .Thrash-<user-id>, zie bijlage.

Als je dan op naar de prullenbak gaat, via de starter of via Nautilus, dan wordt de prullenbak dynamisch gevuld aan de hand van alle prullenbakken van alle aangekoppelde drives, als een soort van virtuele verzameling. Als je dus de drive ontkoppelt waar die verwijderde files opstaan, dan zie je deze ook verdwijnen uit de prullenbak; je kunt dit scenario eenvoudig simuleren (controleren) mbv een USB-stick mocht je twijfels hebben.

Normaal gesproken zou het ook niet nodig moeten zijn om rechtstreeks de bestanden uit het mapje van de prullenbak te verwijderen, maar blijkbaar gaat er bij de TS iets mis.
« Laatst bewerkt op: 2012/09/08, 10:02:03 door markba »

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2012/09/08, 10:14:05 »
Citaat
Overigens,als ik een bestand normaal wil verwijderen van een andere HD als die met Ubuntu er op,krijg ik altijd te zien dat die niet naar de prullenbak kan,en of ik die permanent wil verwijderen..

Ik kan mij herinneren, enkele jaren geleden, dat m'n geklooi met mount manager hetzelfde probleem gaf. Uiteindelijk, na  volledig herinstalleren was het probleem opgelost.  Volgens mij is er een verband tussen je twee problemen. 

« Reactie #17 Gepost op: 2012/09/08, 10:35:19 »
Die icoontjes staan ook niet in Unity/Dash maar in Nautilus. Met Unity heeft het dan ook niets van doen.
Dat is hetzelfde als wanneer je buiten gksudo nautilus om,je gewoon dubbel klikt op persoonlijke map.In allebei is die HD verdwenen toen ik hem ontkoppelde.In 10.04 bleef die er nog steeds staan,ondanks ontkoppelen.Want zo hoort het bij een weergave van je computer,daar staat wat er in je computer zit,ontkoppeld of niet.

Correctie,nou zie ik die drive weer wel in Nautilus!Gisteren niet,dus het geheel afsluiten heeft daar weer eens voor gezorgd..
Die HD is dus gewoon weer gekoppeld,kan er gewoon weer alles doen en zie dan ook geen trash map..De plaatjes in de prullenbak zijn er nog wel...
« Laatst bewerkt op: 2012/09/08, 10:41:06 door Lowlands »

Offline markba

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2012/09/08, 10:43:46 »
Correctie,nou zie ik die drive weer wel in Nautilus!Gisteren niet,dus het geheel afsluiten heeft daar weer eens voor gezorgd..
Die HD is dus gewoon weer gekoppeld,kan er gewoon weer alles doen en zie dan ook geen trash map..De plaatjes in de prullenbak zijn er nog wel...
Zoals hierboven ook al wordt gesuggereerd (en door mij gesimuleerd): waarschijnlijk zit jouw probleem in het niet correct aankoppelen. Want de drives zouden idd *altijd* zichtbaar moeten zijn, aangekoppeld of niet.

« Reactie #19 Gepost op: 2012/09/08, 10:46:55 »
Femke,het is dus een TMP map en geen TEMP!Maar goed,ik geeft toe dat het weinig verschil heeft.Maar wat zou ik dan naar moeten zoeken IN die TMP map??Of gewoon radicaal alles verwijderen?

« Reactie #20 Gepost op: 2012/09/08, 10:49:24 »
Zoals hierboven ook al wordt gesuggereerd (en door mij gesimuleerd): waarschijnlijk zit jouw probleem in het niet correct aankoppelen. Want de drives zouden idd *altijd* zichtbaar moeten zijn, aangekoppeld of niet.
Nee,want toen ik hem gisteren ontkoppelde was die niet meer te zien...

« Reactie #21 Gepost op: 2012/09/08, 10:53:52 »
Aha!Opgelost!In die andere HD's staan wel een trash map,en inderdaad stonden daar die plaatjes,weg gehaald en nou zit er echt niks meer in.Maar waarom zit er dan op 1 HD geen trash map,juist de HD waar ik verwachtte die plaatjes te zitten..

Aanvulling:Die plaatjes zaten dus op een HD waar ik geen rechten heb om iets te veranderen!Ook niet met gksudo nautilus...
En dat is dan weer in tegenspraak..
« Laatst bewerkt op: 2012/09/08, 11:34:38 door Lowlands »

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2012/09/08, 10:59:40 »
Mooi man, ook als voornamelijk meelezer, ben ik blij voor je dat het is opgelost  :)

« Reactie #23 Gepost op: 2012/09/08, 11:35:16 »
Ik ook,al is het wel zwaarder geweest dan ik eerst dacht..

« Reactie #24 Gepost op: 2012/09/08, 12:03:06 »
Hee!De rechten op die HD heb ik ook opgelost!De rechten wijzigen in de eigenschappen van de HD deed ik eerst met sudo nautilus,dan werkt het niet.Nu met gksudo gedaan en hup nu werkt het wel!Dat is dus het verschil tussen gksudo en gewoon sudo... :D