Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet toegang met Atheros AR8161/8165 PCI-E Gigabit Ethernet controller.  (gelezen 1321 keer)

Offline saborus

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Hallo,

ik heb vandaag een nieuwe pc in dienst genomen.
Het is een Intel I7 3770 (Ivy Bridge) op een Asus P8H77-V moederbord.
Vandaag ook Ubuntu 12.04.1 (64 bit) geïnstalleerd en alles schijnt goed te werken behalve de internet toegang via een kabel (er is geen draadloos internet aan boord).
Het is een Qualcomm Atheros AR8161/8165 PCI-E Gigabet Ethernet Controller op het moederbord.

Bestaan er hier drivers voor of is een update naar een nieuwe kernel (als hij al bestaat) versie nodig?
Ik heb een test gedaan met het programma 'systeem monitor" en dit geeft als resultaat: networking/internet   FAILED   ERROR:root:Could not find def gateway info in /proc ERROR:root:Could not find default gateway by running route .

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

groetjes
« Laatst bewerkt op: 2012/09/01, 15:45:58 door saborus »

Offline Roc.am

• Lid
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline saborus

• Lid
ik heb de eerste regel in een terminal geplaatst, maar ik krijg de volgende foutmelding: zie bijlage.

Kan deze foutmelding komen omdat ik geen internettoegang heb?

groetjes

Offline jan11000

• Lid
Build-essentials moet je installeren voordat je een driver met de hand gaat installeren/bewerken.

Heb je geen wifi usb stick om even internet toegang te hebben, en dit te installeren.