Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Ubuntu 12.04 LTS bevriest na opstarten  (gelezen 718 keer)

Offline wipo

• Lid
[Opgelost] Ubuntu 12.04 LTS bevriest na opstarten
« Gepost op: 2012/08/22, 20:08:38 »
Na vijf jaar geleden voor het laatst met Ubuntu bezig te zijn geweest vandaag via windows installer boven genoemde versie geïnstalleerd op een extra gemaakte partitie van de HD.
Alles goed verlopen en internet snel aan de loop dus verwachtingen hoog gespannen.
Helaas na weer opstarten bevriest alles en de muis doet het niet meer.
Dual boot systeem met win7
AMD 64 bit versie samen met win 7 op een Acer Aspire one 722 laptop
Mouse pad functioneerde aanvankelijk evenals een draadloze Logitech M510 muis
Hoe ga ik nu verder?
Ubuntu opnieuw erop zetten misschien?
Kan ik met toetsen Ubuntu manipuleren en hoe.
Als Ubuntu opstart zie ik wel snel een error melding maar kan hier verder weinig mee.
Hoe kan ik eventueel Ubuntu verwijderen?
Partitie formatteren misschien ?
Graag enkele tips om weer op de goede weg te komen.
Naar ik meen heb ik de engelse versie die ik nog moet omzetten naar dutch maar daar zal het probleem wel niet door veroorzaakt worden.
« Laatst bewerkt op: 2012/09/13, 23:04:56 door asphyxia »

Re: Ubuntu 12.04 LTS bevriest na opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/23, 17:29:11 »
"Na vijf jaar geleden voor het laatst met Ubuntu bezig te zijn geweest vandaag via windows installer boven genoemde versie geïnstalleerd op een extra gemaakte partitie van de HD."

Op deze manier installeer je Ubuntu binnen Windows (Wubi) je kan beter een dual boot installatie doen. Zitten beide systemen elkaar niet in de weg. https://sites.google.com/site/computertip/installeren#TOC-Installeer-niet-binnen-Windows-Wubi-methode-maar-op-een-aparte-partitie
http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktop
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline wipo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/23, 19:35:04 »
Gijsbert ik heb een aparte partitie aangemaakt op de HD en heb via windows installer Ubuntu geïnstalleerd.
Ik heb inmiddels Ubuntu verwijdert en ga je bijgevoegde site uitvoerig bestuderen alvorens weer een poging te wagen.
Moet ook weer even op gang komen met het hele Ubuntu gebeuren.
Hartelijk dank voor je hulp.

« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/23, 21:25:45 »
Vanuit Windows (software toevoegen en verwijderen) kan je simpel die WUBI installatie ongedaan maken (een paar klikken en wat geduld fixen het wel).

Let wel op: ik zou eerst een Live-sessie uitproberen alvorens te installeren; dus op Ubuntu uitproberen klikken. Zie dat alles perfect verloopt; zowel WiFi als wat dan ook op je computer.

Mocht dit geen enkel probleem opleveren, zou ik dan pas beginnen met installeren (hoewel een Live-sessie ook niet alles zegt over een goede installatiepoging).

In ieder geval is een Wubi technisch gezien van mindere kwaliteit dan een dualbootsysteem voor Ubuntu.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline wipo

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/13, 21:10:19 »
Hier mag een slotje op want na een Ubuntu 12.04 installatie vanaf een USB stick gedaan te hebben bevroor de muis weer.
Was al hevig teleurgesteld vanwege de hele klus maar na googelen vond ik een draadje dat dit probleem een hardware conflict is dat typisch voorkomt bij een Acer Aspire one 722 met AMD processor.
De oplossing is om in het bios de router op 1 te zetten en de HDD op plek 2 voor het opstarten.
Het werkt uitstekend nu en ik denk dat met wubi alles ook wel goed gekomen zou zijn.
Ben blij met Ubuntu!