Ongepast op dit forum. Trolgedrag. En dat weet je donders goed, al jaren. Want dit is niet de eerste keer, dat dit tegen je wordt gezegd. Als je zo dolgelukkig bent met je Mac dat je geen behoefte meer hebt aan Ubuntu, wat doe je dan nog hier? Ga dan vreselijk blij zitten wezen op een Macforum, samen met je zielsverwanten....
Ik zeg dat ik geen Ubuntu meer gebruik *in dualboot* *op mijn Mac*. Op mijn andere computers gebruik ik Ubuntu zeker en vast nog, als ook in VMWare op mijn Mac, en met veel plezier. Ik had hier totaal geen bedoeling om te trollen. Ik wou enkel bijdragen tot de discussie.
Inhoudelijk: met een Mac betaal je veel meer dan voor vergelijkbare ijzerwaar (in de kast) van andere leveranciers. En dat alles voor de twijfelachtige eer om in een gouden kooi te mogen plaatsnemen, waarin je voor iedere ademteug je portemonnee moet trekken.
Ten eerste, proficiat dat je (enkel) deze paragraaf voorafgaat met "inhoudelijk" en dus toegeeft dat de rest ad hominem is tegen mij en Apple.
Ten tweede, ik hoop dat je toch al eens een gezocht hebt op een onafhankelijke review van de producten. Over het algemeen komt daar uit dat de MacBook 13" (het model waar ik het hier over heb) niet overpriced is. Ik heb het hier niet over andere producten van Apple — zo is het bijvoorbeeld geweten dat 15" en 17"-modellen, als ook de Mac Pro veel te duur zijn voor wat er in steekt.
Apple is een griezelig bedrijf, nog akeliger dan Microsoft.... En dan heb ik het nog niet eens over Apple's misdadige betreurenswaardige pogingen om technologische vooruitgang af te remmen en geld te slaan uit het afpersen van andere bedrijven (wegens "inbreuken op intellectueel eigendom", kots kots).
Ten eerste, noem één relatief groot technologiebedrijf dat dat niet doet. Apple, Microsoft, Google, Oracle, Samsung, AT&T, IBM, Intel, nVidia, AMD, ... Nu ja, je kan "tegen" die allemaal zijn, maar vertel me dan eens even hoeveel software er nog overschiet die je kan gebruiken? Stop maar met Linux, want dat is in C geschreven, wat van AT&T komt, een groot bedrijf en dus per (jouw) definitie des duivels. X11 komt van Sun Microsystems, nu Oracle. Dus dan schiet er nog alleen maar de dingen over gemaakt door onafhankelijken of door onderzoeksinstituten... Niet te vergeten dat het x86-platform van Intel komt. Denk eens aan die arme, uitgebuite Afrikaantjes in de iridiummijnen de volgende keer dat je je computer opstart.
Ik ga me zeker niet verontschuldigen dat ik "gedurfd" heb een Mac aan te prijzen — de ervaringen die ik verteld heb zijn mijn eerlijke ervaringen, en ik durf zeker te zeggen wanneer er iets mee scheelt. Zo durf ik ook te zeggen dat als je Ubuntu goed vindt, OS X ook zeer aangenaam is — for f's sake, Ubuntu kloont praktisch stuk voor stuk wat Apple doet met zijn systeem. Expose? Desktop-zoeken? Dock? Persoonlijk vind ik dat OS X beter is afgewerkt en stabieler dan Ubuntu, maar goed, dat zijn meningen. Ik wou enkel bijdragen aan de discussie door mijn ervaringen te leveren, en mijn ervaring is dat Apple goede laptops maakt — als andere mensen andere ervaringen hebben mogen ze die gerust geven, maar dan zonder mij of Apple te gaan uitschelden.
Kunnen we nu a.u.b. ophouden met het Applebashen? Ik geloof dat we al een hele tijd terug tot de overeenkomst zijn geweest om op te houden met Microsoftbashen, maar Apple, dat is blijkbaar wel okee? Daar zeg ik "kots, kots" op.
- SeySayux