Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost)Brother HL2240D laser printer  (gelezen 976 keer)

Offline xena

  • Lid
(Opgelost)Brother HL2240D laser printer
« Gepost op: 2012/08/08, 22:25:14 »
Hallo,

Ik heb zopas 12.04 op mijn desktop pc gezet maar mijn printer (Brother HL-2240D) werkt niet,ik heb volgende drivers via synaptic binnengehaald
Brother-lpr-drivers-laser
Brother-cupswrapper-laser
Brother-lpr-drivers-common
dat is allemaal mooi gelukt,maar toch krijg ik mijn laser printer niet aan de praat.
Ik weet niet wat ik moet doen na het installeren van bovenstaande drivers,als ik ga naar printer toevoegen gaat hij weer op zoek naar de divers.Wat doe ik fout?
mvg,
« Laatst bewerkt op: 2012/10/09, 22:35:06 door xena »
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline xena

  • Lid
Re: Brother HL2240D laser printer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/09, 21:04:57 »
hallo,
Kan ik de drivers installeren via synaptic of moet het echt via de Brother site,in de Brother site zie ik geen lpr en geen cups driver voor 32 bit.
In synaptic zie ik de lpr en cups driver voor Brother laserprinter,maar de types zijn niet aangegeven.Ben links en rechts gaan neuzen op het net en ik zie nogal wat verschillende instructie,en meestal ook niet voor 12.04.
Ik zie het niet meer zitten ,wie helpt mij met een gedetailleerde instructie.
Alvast bedankt.

Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline xena

  • Lid
Re: Brother HL2240D laser printer
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/11, 20:39:46 »
Hallo,
Printer werkt weer,bij printer toevoegen in het venster Apparaat selecteren kies ik uiteraard voor mijn printer HL2240D.
Vervolgens printer kiezen uit een database,hier heb toch wel enkel keren mijn printer type gemist omdat hij niet alfabetisch gerangschikt was.Uiteindelijk heb ik hem dan toch gevonden en een paar muisklikken verder was de klus geklaard.

Bedankt
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline krommenek

  • Lid
Re: Brother HL2240D laser printer
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/04, 20:08:30 »
Hallo,
Printer werkt weer,bij printer toevoegen in het venster Apparaat selecteren kies ik uiteraard voor mijn printer HL2240D.
Vervolgens printer kiezen uit een database,hier heb toch wel enkel keren mijn printer type gemist omdat hij niet alfabetisch gerangschikt was.Uiteindelijk heb ik hem dan toch gevonden en een paar muisklikken verder was de klus geklaard.

Bedankt

Ik heb dezelfde printer en zie dus ook dat ding niet in de lijst staan. Welke heb jij gekozen?

Groet,

Offline Dave

  • Lid
Re: Brother HL2240D laser printer
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/04, 20:55:31 »
als de 2240niet vermeld wordt probeer dan eerst eens 2230 of wat er maar aan vooraf gaat.
Vrijwel altijd is dat geen probleem.


Offline aartje

  • Lid
Re: Brother HL2240D laser printer
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/05, 16:03:22 »