Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] icoontje "Geluid" kwijt in bovenste balk  (gelezen 734 keer)

Offline KeesS

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[OPGELOST] icoontje "Geluid" kwijt in bovenste balk
« Gepost op: 2012/08/04, 14:15:53 »
Ubuntu 10.04 LTS.

Door een domme handeling is het icoontje (luidsprekertje) uit de bovenste balk verdwenen.
Ik kreeg een (voor mij onbegrijpelijke) storings-melding over "Gnoom" o.i.d. op mijn scherm waar ik moest kiezen tussen 2 mogelijkheden. Ik begreep het niet en koos dom genoeg voor "verwijderen".

Er gebeurde ogenschijnlijk niets en ik kon gewoon doorgaan met internetten.
Pas later ontdekte ik dat het icoontje van de volume-regelaar (luidsprekertje) uit de bovenste balk verdwenen is. Nu kan ik daar het geluidsvolume niet meer regelen en ook niet meer overschakelen van luidsprekers naar hoofdtelefoon en andersom.

Hoe kan ik deze fout herstellen en mijn luidspreker-icoontje weer terug krijgen?

p.s.
Ik weet niet of naast dit "geluid"-icoon ook nog andere zaken verwijderd zijn door mijn fout.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/04, 16:57:47 door KeesS »
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline KeesS

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: icoontje "Geluid" kwijt in bovenste balk
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/04, 16:57:17 »
<heir4c> gaf in een oud topic uit 2010 de volgende oplossing:

Voor het geluid icoontje: Klik rechts op het paneel en kies de optie: "Toevoegen aan paneel" en kies uit de lijst: "Meldings-Applet"

@heir4c bedankt! ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/08/04, 16:58:50 door KeesS »
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg