Ik heb onlangs van iemand een Acer Aspire 9300 gekregen. Een prachtige laptop, maar die draait vrijwel op elke distributie alleen op 32 bits.
Met Debian kan ik wel de 64 bits installeren (ik schrijf op dit moment vanuit Debian met de Squeeze AMD64 installatie) en daar draait het dan ook prima, maar met LMDE en Ubuntu kom ik met de 64 bits versie alleen maar op een knipperend scherm met allemaal kleurtjes.
Nu heb ik nog wel wat vakantie en zou een alternate installatie kunnen proberen, maar wie heeft enig idee hoe ik bijv. Ubuntu 12.04 64 bits werken kan krijgen via de live-CD?
Er zit en AMD Turion/64 processor in met een Nvidia Geoforce GO 6100 videokaart. Zelf heb ik het idee dat Ubuntu (en Mint) bij de 64 bits problemen hebben met de nouveau drivers?
Even voor alle duidelijkheid: Ik heb twee harde schijfjes. De ene is mijn werk schijfje, het andere gebruik ik om van alles en nog wat uit te proberen. Even schijfjes verwisselen en ik kan naar hartenlust stoeien zonder mijn systeem om zeep te helpen.