Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Minitube aan de praat krijgen  (gelezen 909 keer)

Offline ThomasC.

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Minitube aan de praat krijgen
« Gepost op: 2012/07/25, 09:14:09 »
Na veel haperende filmpjes op youtube etc. Minitube maar een geprobeerd te installeren.
Eenmaal geïnstalleerd deed het niet veel, sommige filmpjes prima, sommige alleen geluid, sommige helemaal niks.
Op 2 pc's met xubuntu 12.04 bezig geweest.

Op deze site:
http://askubuntu.com/questions/126030/totem-not-playing-certain-videos-in-12-04
vond ik de toverspreuk voor in de terminal:
sudo mv /usr/lib/i386-linux-gnu/gstreamer-0.10/libgstvideoparsersbad.so /usr/lib/i386-linux-gnu/gstreamer-0.10/libgstvideoparsersbad.so.bak

waarna minitube op beide systemen feilloos werkte.  Wat het doet, weet ik eigenlijk niet. Maar misschien een tip voor anderen die hetzelfde probleem hebben. Vandaar dus ook meteen "opgelost".
« Laatst bewerkt op: 2012/07/25, 13:19:03 door asphyxia »
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

Offline Buzzin

• Lid
Re: Minitube niet aan de praat te krijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/25, 10:47:28 »
Na veel haperende filmpjes op youtube etc. Minitube maar een geprobeerd te installeren.
Eenmaal geïnstalleerd deed het niet veel, sommige filmpjes prima, sommige alleen geluid, sommige helemaal niks.
Op 2 pc's met xubuntu 12.04 bezig geweest.

Op deze site:
http://askubuntu.com/questions/126030/totem-not-playing-certain-videos-in-12-04
vond ik de toverspreuk voor in de terminal:
sudo mv /usr/lib/i386-linux-gnu/gstreamer-0.10/libgstvideoparsersbad.so /usr/lib/i386-linux-gnu/gstreamer-0.10/libgstvideoparsersbad.so.bak

waarna minitube op beide systemen feilloos werkte.  Wat het doet, weet ik eigenlijk niet. Maar misschien een tip voor anderen die hetzelfde probleem hebben. Vandaar dus ook meteen "opgelost".

Wat het doet: een bestandje hernoemen zodat deze niet meer gebruikt word door gstreamer. Blijkbaar werkt het bestandje niet goed en werkt minitube beter als het niet eens probeert om het te gebruiken.
Mijn inschatting is dat minitube en anderen eerst naar dit bestand kijken en als dat niet aanwezig is een andere methode proberen.....waarbij de laatste wel werkt.
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
DebianDevuan, KDE & OperaVivaldi addict, RedHat Engineer

Offline ThomasC.

• Lid
Re: Minitube aan de praat krijgen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/28, 09:23:36 »
Blijkt wel dat je de truc opnieuw moet doen als via update beheer minitube ge-update is.
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA